נתניה מציגה: תל-חי ובועט

1
142
הופעות על בסיס שבועי במדרחוב תל-חי, נתניה. צילומים שלמה אבני ולירון בר

 

ימי שלישי בערב במדרחוב תל-חי הפכו למיוחדים ולא בכדי: אומרים שאת הדברים המיוחדים ביותר מגלים במקרה, וזה בדיוק מה שקרה לי עם מיזם "תל-חי לייב", אותו הכרתי לא מזמן, כשעברתי ממש לרגע במדרחוב. המיזם, שמחזיר את המוסיקה לרחוב ומאפשר למוסיקאים, נגנים, אמנים, זמרים צעירים ואף להקות לקחת חלק בקונספט ייחודי בנתניה בסגנון במה פתוחה, משרת שתי מטרות: גם לאפשר לאמנים צעירים לחשוף את יצירתם בפני קהל, וגם להפוך את העוברים ושבים לחלק בלתי נפרד מחדוות היצירה.

מה שכל-כך קסום במיזם המדליק הזה הוא שהוא מכיל את כולם, מקבל את כולם ונותן מקום לכולם. אתם יכולים להיות חלק מהנוף הטבעי: לבהות באנשים בזמן שאתם לוקחים שלוק מהקפה שלכם בקפה שטמפפר או בקפה ויקולד, לרקוד עם עצמכם בעיניים עצומות או לשתף בכוריאוגרפיה שהמצאתם את כל הרחבה. זה לא משנה: צעירים ומבוגרים כאחד נהנים מהופעה איכותית של נגינה ושירה, מתענגים על הצלילים שברקע ופשוט… איך נאמר את זה? צ'יל אאוט, מן.

רינה נעים, מנהלת הפרויקט מטעם "הגג"-המרכז לתושבים לצעירים (שאגב, למקרה שלא ידעתם, נמצא ברחוב שטמפפר), הרחיבה לנתניה און ליין – ksn: "הקיץ הזה החלטנו לתת במה לאמנים צעירים תחת הפלטפורמה של עיריית נתניה, בשיתוף עם מנהלת מרכז העיר, היכל התרבות העירוני ובית הספר למוסיקה שנמצא ממש מולנו- מיוזיק גייט- חנות לכלי נגינה וסאונד וביה"ס למוסיקה בהנהלתו של איליה שמספק מדי שבוע את כלי הנגינה לטובת האמנים".

"התענוג הזה, למעשה, מתרחש מידי יום שלישי בין השעות 19:00-21:00 כשבמהלכם מופיעים על הבמה אמנים עם חומרים מקוריים וקאברים לשירים אהובים", הרחיבה רינה: "בעצם, מלבד זה שהם מקבלים פרסום וחשיפה משמעותית לקול שלהם מול קהל הרבה יותר רחב ודינאמי, גם החומרים שלהם נחשפים והם מקבלים פידבקים. כולם עובדים בסינרגיה. בנוסף, החבר'ה מקבלים שעות של ניסיון על הבמה, דבר שאותו אי-אפשר לרכוש בשום ספר או מחברת – לא משנה כמה ננסה. הרי חייבים לצבור שעות בפרקטיקה", היא מסבירה.

נטלי שטיין, אחראית שיווק ופרסום במחלקה לצעירים מבהירה: "אמנים רבים במיוחד בתחילת דרכם נורא שמחים לקבל חשיפה והזדמנות להופיע מול קהל. ישנה הדדיות בדבר, האמנים מצידם מאירים את הרחובות במטעמים מוסיקליים ואילו אנו כקהל מתענגים על היצירה".

הקונספט המדובר אינו חדש בארץ, ויש לציין שבעבר היו מספר ניסיונות מוגבלים ליישמו, אלא שהפעם מדובר על גישה שונה, רעננה ואחרת לחלוטין. גישה שהעיר נתניה בכלל, צעיריה והמוזיקאים החיים בה, היו צריכים כמו אוויר לנשימה: חיבור ישיר בין אמנים לבין קהל, בלב רחוב, או ליתר דיוק, מדרחוב.

מה עושים במידה ומישהו ממש רוצה לשיר, אבל אין ברשותו כלי נגינה?

"אין שום בעיה. כפי שאמרתי, מי שמספק לנו את הכלים ונותן את החסות אלו "מיוזיק גייט", הם מידי שבוע נותנים את הכלים ומכל הלב".

איך ההיענות עד כה?

"זה מדהים. אני לא מבינה איך לא חשבו על זה עד עכשיו. מידי שבוע עולים אנשים מנתניה ומחוצה לה, יש אפילו אנשים שבאים במיוחד! אני יכולה לספר לך על חברים אישיים שלי שהבאתי לכאן והחשיפה שהם קיבלו הייתה מטורפת. הנה, קבלי. בדיוק ביום שלישי האחרון הם גם הופיעו ביריד העסקים המקומיים שהתקיים בכיכר וממש נהנו. יצא לי לדבר עם אנשים מוכשרים שרק מחפשים את המקום לפרוץ וזה בדיוק כאן, בתל-חי לייב. חוץ מזה, חשוב להוסיף שעיריית נתניה באופן כללי מאד תומכת בעידוד ובפריחתם של אמנים צעירים, אז למה לא לקחת את זה בשתי הידיים?", שואלת.

 ספרי לי קצת על העוברים והשבים במדרחוב. משתפים פעולה או רוצים את השקט שלהם? 

"כמובן שכל אחד והטעם האישי שלו, בכל זאת, אנחנו לא יכולים לקלוע לטעם של כולם, אבל אנשים מאד מתלהבים, יש וויב. בכללי, תל-חי הוא רחוב שמשתדרג ומתחדש אז הפעילות תורמת לאווירה. יש כיסאות שאפשר לשבת עליהם, ילדים שמקפצים וזוגות שרוקדים, אווירה של אירופה זה תמיד כיף. בשלישי האחרון התקיים ערב ים-תיכוני, בשבוע הבא יש ערב רוק, פופ, ספרדית, כל הסגנונות! יש מקום להכל מהכל וכולם מוזמנים, הכניסה חופשית".

עוד הוסיפה על הפרויקט עלוית פרויד, מנהלת מנהלת מרכז העיר: "תל-חי לייב זאת תמצית ההוויה הצעירה ההולכת ומתעצמת במרכז העיר בעידודם של החבר'ה המצוינים של "הגג". החשיבות של הפרויקט הוא מתן הזדמנות לאמנים בראשית דרכם, הם מופיעים בפני קהל העוברים ושבים ואלו מצידם נהנים מתרבות ״על הדרך״.. יש פה חוויה הדדית והעובדה היא שהפרויקט תופס תאוצה והופך להיות למסורת ומעורר הרבה עניין במרכז העיר".

בני אפרים מנכ"ל היכל התרבות העירוני הוסיף: "קהילת האמנים הצעירים בעיר הולכת וגדלה, אנו ערים לכישרונות הייחודיים ולצורך של אותם צעירים לקבל חשיפה והכרה. נמשיך ונפעל לקדם אמנים צעירים בכל התחומים בדגש על תרבות, שיצמחו ויהוו מקור גאווה לעיר נתניה".

 צריך להירשם מראש?

"ברור, יש את עמוד הפייסבוק של "הגג", מופיע שם לינק להשארת פרטים. אנחנו חוזרים אליכם ומשריינים ביחד תאריך כדי שכמות המופיעים תהיה מאוזנת מידי שבוע. אם נראה שזה באמת הולך וגדל, נמשיך את הפרויקט, שהתחיל בסוף יוני, עד לסוף הקיץ", אומרת רינה.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן