נתניה: מצבו של פצוע הפיגוע מוסיף להיות קשה

0
107
פיגוע דקירה
כתמי הדם בזירת הפיגוע. צילום עצמי

במהלך הלילה נותח פצוע פיגוע הדקירה (71), אשר אושפז בבית חולים לניאדו. הניתוח ארך שעות שכן הסכין שחדרה לגופו פגעה בחזהו ובאיברים חיונים. למערכת נתניה און ליין נתניה – און ליין נמסר, כי הפצוע עלה לאחרונה לנתניה מצרפת.

מבית חולים לניאדו נמסר, כי למרות שיפור קל, שחל במהלך הלילה, עדיין מצבו מוסיף להיות קשה והוא מונשם ומורדם. עוד נודע למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי הפצוע הגיע לבית החולים לאחר, שככל הנראה, הסכין הוצאה מגופו, דבר שגרם כנראה לפגיעה נוספת.

המנהל הרפואי של בית חולים לניאדו, ד"ר אבינועם שקולניק, ביקש למסור, כי זו טעות חמורה להוציא את הסכין מגוף הפצוע, כי בעת הוצאת הסכין יכול להיגרם נזק גדול יותר. ד"ר שקולניק הדגיש, כי הוצאת הסכין בבית חולים באמצעות ניתוח, היא הדרך הבטוחה ביותר לא לפגוע באיברים נוספים.

בתוך כך הוארך מעצרו של תושב נתניה בן 40, בחשד שניסה לתקוף את המחבל, לאחר שנורה. על פי החשד לאחר שהמחבל נוטרל על ידי שוטרים' שהגיעו למקום' התקהלו אזרחים רבים, שביקשו לבצע לינץ' במחבל. השוטרים מנעו זאת בגופם, החשוד אחז בקרש תוך כדי שהוא השתולל, התפרע וניסה לתקוף את המחבל המנוטרל. עוד על פי החשד תקף שוטרים וגרם לשוטר חבלה בפניו.

פרקליטו של החשוד, עו"ד ג'קי סגרון, טען בדיון על הארכת מעצרו, כי "אני לוקח את דברי המשטרה לצורך העניין כדברי אלוקים חיים, בוא נאמר ונפגע שוטר, לא הייתה כוונה לפגוע בשוטר, זה לא האישיו כאן, בוא נאמר שהוא רץ להכות במחבל, הסיטואציה היא של אדם שרץ עם סכין ודוקר אנשים, מפכ"ל המשטרה ממליץ לצאת עם נשק מהבית, יכול להיות שהוא נהג בפלילים, אך המסוכנות היא נקודתית. הוא לא עבריין, אני לא יודע אם יש לו עבר פלילי ואם יש הוא ישן ביותר הוא אדם עובד נורמטיבי. המסוכנות שלו אם יהיה מחבל באזור, אולי הוא מסוכן למחבלים, ממה אנו פוחדים ממנו? למי הוא יהיה מסוכן?".

שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, ארז נוריאלי, האריך את מעצרו של החשוד ביממה וקבע, כי "ככל שלא תחול התפתחות משמעותית בחקירה תוגש הצהרת תובע או שאשקול שחרורו של החשוד בתנאים ובערבויות".