נתניה: מטרופולין תחליף את נתיב אקספרס

0
532
אוטובוסים בנתניה, קווי התחבורה הציבורית בנתניה
צילום fotolia

במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית, הודיע משרד התחבורה, כי חברת מטרופולין זכתה, ביום שני השבוע, במכרז של משרד התחבורה להפעלת קווי שירות עירוניים ובינעירוניים בתחבורה הציבורית, באשכול שרון – חולון שבמטרופולין גוש דן, זאת, במסגרת הרפורמה שמנהיג משרד התחבורה בתחבורה הציבורית בארץ.

ממשרד התחבורה נמסר, כי אשכול שרון-חולון כולל מספר קווים שהופעלו עד כה על ידי חברות אגד ונתיב אקספרס. מדובר בקווים הפועלים בין ערי השרון לתל אביב וגוש דן, ובין נתניה לתל אביב וגוש דן. כמו כן כולל האשכול גם מספר קווים עירוניים בחולון וכן קווים בין חולון לתל אביב וקווים עירוניים בתל אביב, בעיקר באזור הירקון.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין, כי מדובר במכרז הגדול ביותר שפורסם עד כה במסגרת הרפורמה שמנהיג משרדו בתחבורה הציבורית. במסגרת האשכול יופעלו כ-450 אוטובוסים חדישים בעלי רמת זיהום נמוכה, מדגם יורו 6. לדברי כץ, כ-20% מהאוטובוסים שבאשכול יהיו מונעים באנרגיה חלופית.

השר כץ הוסיף, כי במכרז ניתן דגש מיוחד לשיפור השירות לציבור הנוסעים. במסגרת זאת, יגדל היקף השירות בשיעור של 50% בממוצע ויתווספו קווים חדשים רבים. דגש מיוחד יינתן למוקדי תעסוקה ברחבי האשכול ושיפור שירות לשכונות חדשות בערים. בדומה למכרזים האחרונים חייב משרד התחבורה את המתמודדים על המכרז בשיפורים טכנולוגיים רבים כך שציבור הנוסעים יהנה מאוטובוסים חדישים וידידותיים לסביבה.

בין השיפורים רשת אלחוטית, שקעי USB לטעינת טלפונים סלולריים, עליה מכל הדלתות באוטובוסים העירוניים, מכשירי טעינה אוטומטיים על האוטובוסים ומערכות כריזה. כמו כן יוצבו שלטי מידע אלקטרוניים שיעדכנו את ציבור הנוסעים על זמני ההגעה של האוטובוסים בזמן אמת (NEXT BUS).

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, תא"ל (במיל') מאיר חן, מסר, כי הוצאת אשכול השרון – חולון מרחבי לתחרות מביאה לידי ביטוי את מדיניות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית להרחבה משמעותית של השרות לציבור. לדבריו, הדבר תורם להמשך הגידול במספר הנוסעים בתחבורה הציבורית, שעלה בכעשרה אחוזים בשנתיים האחרונות.

חברת מטרופולין תפעיל את השירות החדש במהלך שנת 2018. במכרז התמודדו שלוש חברות נוספות, מלבד חברת מטרופולין; חברת סופרבוס, חברת אפיקים וחברת נתיב אקספרס.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן