נתניה: מחירי הדירות ממשיכים לעלות

0
93
פועלי בניין, דירות למכירה בנתניה
צילום fotolia

ברבעון הראשון של שנת 2016 חלה עליה של 12% במחירי דירות, בנות 4 חדרים, בנתניה לעומת תקופה מקבילה אשתקד. הערים המובילות בסקירה הם הרצליה עם עליה של 14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אשקלון ובאר שבע עם 13% ואחריהן אילת ונתניה עם 12%. הממוצע הארצי עמד על 8% לתקופה המדוברת.

יחסית לרבעון הקודם – הרבעון הרביעי של שנת 2015 חלה בנתניה עליה של 4% במחירי הדירות. מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים בנתניה הוא 1.636,000 שקלים. המובילה בנתון זה היא העיר אילת עם עליה של 5% ואחריה צועדת במקום השני נתניה ביחד עם תל אביב, מודיעין ורמלה. הממוצע הארצי הוא עליה של 1.6% ביחס לרבעון הקודם.

מהסקירה עולה, כי דירות בנות ארבעה חדרים בבניה רוויה הן המוצר השכיח בשוק הדירות העירוני הכללי, לגביו קיימת שונות נמוכה יחסית, וסקירת מאות עסקאות מאפשרת זיהוי מספק של ההשתנות במחיר. לפיכך, דירות אלה (חדשות ויד שניה) נבחרו לשמש כאינדיקטור לרמת ההשתנות הכללית בשוק הדירות.

בארבע ערים חלה ירידה במחירי הדירות ביחס לרבעון הקודם – חולון עם ירידה של 3%, אשדוד וכפר סבא (2%-) ואילו חיפה עם ירידה של אחוז אחד. באשקלון ובירושלים לא חל שינוי במחירי הדירות מהרבעון הקודם.

השמאי הממשלתי הראשי, טל אלדרוטי, ציין בסקירה, כי "מחירי הדירות המשיכו לעלות ברבעון הנסקר אך בשיעור מתון מזה שנצפה ברבעון הקודם. על אף העובדה כי ראשוני הפרויקטים של תכנית "מחיר למשתכן" מתחילים להראות אחיזה ושיווק לציבור הרחב, הרי שמדובר בניצנים ראשוניים בלבד, והשפעת התכנית – ככל שחלה – טרם מצאה ביטוי ברבעון הנסקר".

עוד נמסר למערכת נתניה און ליין, כי "ככלל, הציבור עדיין פונה לביצוע עסקאות בדירות מגורים וברבעון הנסקר ניכר גידול של כ- 13% בכמות העסקאות בסוג הדירות שנסקר, ביחס לרבעון הקודם. ניתן להניח כי מבצעי העסקאות נמנים על החלק בציבור אשר אינו נופל בגדר הזכאים להשתתף בתכנית "מחיר למשתכן".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן