נתניה: מחאת "קייטנות הקנס" העירוניות מתרחבת; "הציבור לא פרה נחלבת"

4
121

ביקורת חסרת תקדים על חברי מועצת העיר, הנמנעים במופגן מהבעת דעה; חבר המועצה צירולניק יעלה הנושא לדיון במועצת העיר: "הציבור לא פרה נחלבת".

 למעלה מעשר קייטנות וגני ילדים פרטיים בנתניה מציעים, כבר כעת, מחירים נמוכים משמעותית לקייטנות גן במסלול יום קצר ובמסלול יום ארוך בחופש הגדול – מחירים הנמוכים משמעותית מעלות קייטנות הגן העירוניות, המתופעלות על-ידי ארבעת המתנ"סים העירוניים וכן העמותה לחינוך בלתי-פורמאלי. כך עולה מבדיקת נתניה און ליין וראשי מחאת "קייטנות הקנס", הטוענים כי ניתן להפחית באופן משמעותי את עלות קייטנות הגן העירוניות.

חבר מועצת העיר נתניה בוריס צירולניק. צילום יח"צ
בוריס צירולניק, חבר מועצת העיר נתניה

בתוך כך, בשבוע הרביעי למחאה, מפנים ראשי המחאה אצבע מאשימה לעברם של חברי מועצת העיר, הנמנעים מהבעת דעתם בנושא באמצעי התקשורת החברתית והאלקטרונית – זאת מהטענה כי הם מחויבים קואליציונית להימנע מלהתערב. "מבחינתנו מדובר בהתנהלות הגובלת בבושה וחרפה. תפקידם של נבחרי ציבור להביע עמדה ודעה. לא ייתכן, שמאחורי הקלעים יאמרו שהמחירים בהחלט גבוהים, אך בצורה רשמית ימלאו פיהם מים. הם אמורים לקבוע מדיניות. גם שתיקתה של ראש העירייה בעניין זה תמוהה. לא ייתכן, שיותר ויותר ראשי ערים "מוצאים" את הדרך להוזלת מחירי קייטנות הגן".

בעקבות המחאה הודיע חבר המועצה, בוריס צירולניק, כיום חבר המועצה היחיד מבין כל 27 חברי המועצה המשמש כאופוזיציה, כי יגיש שאילתה בנושא וכן הצעה לסדר. לנתניה און ליין – ksn מסר: "מדובר במצב אבסורדי ובלתי נתפש, בו בעיר אחת פועלות – במקביל – חמש עמותות עירוניות באותו הנושא. כמו כן, ברור לכולם שמחיר קייטנות הגן העירוניות גבוה לאין שיעור ואינו ריאלי. כשלב ראשון אני מצפה ממועצת העיר להורות על הפחתת המחיר ברמה רוחבית ולהשוותו, לפחות, לפרטיות. בשלב השני לאחד בין כל הגופים הללו ואף לשקול הפרטת חלק מהשירותים. הציבור הוא לא פרה הנחלבת".  לשאלת נתניה און ליין – ksn בדבר חשיפת העיתון כי עיריית נתניה מינתה חברת ייעוץ מקצועית לבחינה מחודשת, בין השאר, של כל המבנה הארגוני בנתניה, לפחות בכל הקשור בשאלת איחוד כלל העמותות המעניקות שירות לנוער, ואולי, אף ויתור על שירותיהם של חלק מהעמותות כיום, ענה צירולניק: "עיריית נתניה, כעיר בה קל יותר להחליט שלא להחליט, עושה כעת את הצעד שהיה מתבקש כבר לפני מספר שנים. ועד שתתקבל החלטה תעבור עוד תקופה – בינתיים אלפי הורים, שהם בחזקת 'שבויים' ימשיכו לשלם הון תועפות למימון קייטנות גן עירוניות, כי אין להם ברירה ואין להם יותר מדי חלופות!".

4 תגובות

  1. ב 3/6 מבקשים מכם להגיע בשעה 18:30 לישיבת המועצה בעירייה ברח הצורן 6 ולדרוש מראש העיר התאמת מחירי הקייטנות למחירים נוחים יותר. לא יתכן שנשלם יקר יותר.
    הפיצו הודעה זו ודאגו להירשם למחאה בטופס זה:
    http://goo.gl/forms/gJ8fOV6oYM

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן