נתניה: מדבירים את טוואי התהלוכה

0
119
טוואי התהלוכה
גלמים וזחלי טוואי התהלוכה. תמונה באדיבות מועצת חוף השרון

בימים אלה החל איגוד ערים לתברואה בטיפול בעצי האורן הפזורים בנתניה וסביבותיה, המשמשים ביתם של זחלי טוואי התהלוכה, בעיקר בימות החורף.

על גבו של הזחל ישנן שערות המפרישות חומר צורב, שעלול לפגוע בבני אדם ובנוסף גורם נזק לאורנים. החומר, המופרש ע"י טוואי התהלוכה, עלול לגרום לדלקות עור ודלקות קשות בעיניים, המלוות בגירוי חזק, דמעת ואף עלול להחמיר עד כדי אובדן זמני של כושר הראייה. במקרים מסוימים עלול החומר לגרום לתופעות אלרגיות קשות ולפגיעה במערכת הנשימה, עד הקאות וקושי בבליעה.

לעצי האורן גורם הזחל לנזק המתבטא באובדן מחטים. אם לא מתבצע טיפול חלקים מהעץ מאבדים את העלווה שלהם, עד כדי כרסום מוחלט בחלקו החיצוני של העץ.

יו"ר האיגוד, רפי קדוש, הנחה את אנשי האיגוד לבצע הזרקה של חומרי הדברה ידידותיים לסביבה ומאושרים ע"י המשרד להגנת הסביבה, לגזעים של מאות רבות של עצים בנתניה, הנמצאים בחצרות בתים, גני ילדים, בתי ספר, מוסדות ציבור, מתקני משחקים וחורשות. תהליך דומה נעשה לכל עצי האורן ברשויות החברות האיגוד תוך תיאום עם נציגי הרשויות באזור.

קדוש מסר, כי האיגוד מקדיש זמן רב לפעילות מונעת לאיתור העצים הנגועים, לפני ביצוע הטיפול, וכן למעקב יום יומי על תוצאות הטיפול.

מזכיר האיגוד, פרוספר אזוט, הוסיף, כי בעקבות המיפוי היסודי שבוצע הוחלט לרסס את כל העצים מסוג האורן הקנרי, בהיותם רגישים יותר לזחל וכן בוצע ריסוס מבוקר בעצי האורן מהסוגים האחרים.

מאיגוד ערים לתברואה נמסר, כי במידה וההדברה לא תצליח בחלק מעצי האורן יבצע האיגוד קטיף של קיני טוואי התהלוכה ע"י מנוף עם גוזם מיוחד שיגזום את הענפים הנגועים בזחל.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן