נתניה: טיילת על שם קלוד לנצמן

עיריית נתניה הנציחה את הבימאי הצרפתי, קלוד לנצמן, בקריאת מקטע הטיילת הדרומית של העיר על שמו. לנצמן נענה לקריאת ראה"ע להעתיק מגוריו לנתניה

0
276
עיריית נתניה הנציחה את הבימאי הצרפתי, קלוד לנצמן, בקריאת מקטע הטיילת הדרומית של העיר על שמו. לנצמן נענה לקריאת ראה
קלוד לנצמן עם ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר. צילום רן אליהו

בטקס שנערך, ביום שלישי האחרון, בטיילת הדרומית שלחופי נתניה, הכריזה ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, כי מקטע הטיילת הדרומית יקרא על שמו של קלוד לנצמן, מהבמאים היהודיים המוערכים.

"קריאת מקטע הטיילת על שמך, קלוד היקר והאהוב, נעשתה מתוך הערכה לפועלך החשוב להנצחת קורות העם היהודי, בדגש על עוולות השואה. בחרנו להנציח אותך בטיילת יפה זו, הסמוכה למתחם ההנצחה העירוני, לבית יד לבנים ולאנדרטת הניצחון על גרמניה הנאצית. עבורנו, זהו המקום החשוב לעם היהודי, המבטא יותר מכל את השואה והתקומה. היום, מדינת ישראל אומרת לך תודה. זוהי גאווה גדולה עבורנו", אמרה ראש העירייה והזמינה את לנצמן להתגורר בנתניה.

קלוד לנצמן שהיה אורח כבוד מסר בהתרגשות, כי "טיילת העיר נתניה משלבת את אהבות חיי. ים, שמיים, מצנחי רחיפה ויופי עוצר נשימה. זוהי עיר מדהימה עם ראש עיר מיוחדת. החל ממחר אני מעתיק את מגורי לנתניה".

האירוע, שהחל ביוזמתו של שגריר ישראל בצרפת, יוסי גל, נערך במעמד שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב. מיזונאב הצטרף לברכות. בדבריו הדגיש, כי העיר נתניה הינה עיר "המהווה בית עבור צרפתים רבים. עיר שהפכה ליעד מועדף לביצוע עלייה מצרפת".

בהמשך, הציג פרופ' מוטי נייגר, דיקן ביה"ס לתקשורת במכללת נתניה, סרטים דוקומנטריים של תלמידי תואר שני. הסרטים עצמם נעשו בהשראת סרטיו של לנצמן.

את הטקס הנחה שמוליק צבע, יו"ר קרן נתניה. בטקס נכחו: חברי מועצת העיר, שירי חגואל סיידון, צ'וצי זילברברג, שלמה ישי ועו"ד אדיר בנימיני. קלוד ברייטמן, נשיאת הקמפוס הפרנקופוני של מכללת נתניה, שיבחה את לנצמן על עבודתו.

לנצמן, שימלאו לו בנובמבר הקרוב 90, עוסק בקולנוע תיעודי. עם יצירותיו נמנים הסרטים "שואה" (1985), "צה"ל" (1994), "סוביבור" (2001) וכן "דו"ח קרסקי" (2010). סרטו האחרון "אחרון הלא צדיקים" (2013), נחשב גם כן ליצירת אמנות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן