נתניה: היתושים חזרו

1
107
צילום fotolia

דיווחים ממרכז העיר ודרום נתניה על גל יתושים חדש; ירידה חדה במספר התלונות בשאר שכונות העיר.

כשבועיים לאחר סבב הגשמים האחרון; גידול במספר התלונות שהתקבלו ממרכז העיר ודרום נתניה, בעיקר משכונת רמת פולג, על ריבוי יתושים. בעוד בעירייה קוראים להמשיך ולדווח ובמקביל לבצע בדיקות עצמיות בשטחים פרטיים כדוגמת חצרות וגגות בנייני מגורים ועסקים אחר מקורות מים עומדים, התושבים המתלוננים אובדי עצות.

תלונות התקבלו במהלך סוף השבוע ממשולש הרחובות סלומון – הרב קוק ושמואל הנציב. בבדיקות שבוצעו אותרו מוקדי הדגירה בחצרות פרטיות. תלונות דומות התקבלו במספר נקודות ברמת פולג. לנתניה און ליין – ksn דיווח סגן ראש העיר לשעבר, רפי קדוש, המכהן כיו"ר איגוד ערים לתברואה בשרון הצפוני, כי הירידה היחסית במספר התלונות נובעת מחיזוק שיתוף הפעולה בין מדבירי איגוד ערים, האחראים על נקודות התפר והשטחים בין הרשויות, וכן מערך ההדברה של עיריית נתניה. במהלך החודשיים האחרונים טופלו, בליווי כוחות מג"ב, אזורים המצויים בשטח הרשות הפלשתינאית. כמו כן, בוצעה הדברה באזורים מועדים, בהם, מקורות מים עומדים מוכרים באזור נווה איתמר וכן בקולטנים בשכונת קריית השרון, בחלק מהמקרים בשיתוף ועדי הבניינים.

לדברי קדוש: "במרבית המקרים מתברר, כי נקודות הדגירה הינן בשטחים פרטיים, בחצרות בניינים או על גגות בניינים. זמן הדגירה הממוצע של יתוש נע בין שמונה ימים ועד כשבועיים. כמו כן, ליתושים יכולת תעופה של קילומטרים רבים. מיד לאחר הגשמים, על בעלי דירות ובתים פרטיים, כמו גם בעלי מבנים מסחריים, לבדוק היטב האם בשטחם נקודות של מים עומדים. זה יכול להיות בקבוק קטן, צמיג רכב ישן, קולטני מים שלא התייבשו, ואפילו תחתית של עציצים. ללא קשר, באזור פולג יש את נחל פולג. האזור מרוסס באופן קבוע, זאת במטרה להפחית ולצמצם עד כמה שניתן את תופעת היתושים".

בעיריית נתניה חזרו על הבקשה להמשיך ודווח למוקד העירוני, ולנסות ולסייע במיקוד התלונה עד כמה שניתן. עוד ציינו, כי "כל תלונה בנושא יתושים המתקבלת, נבדקת באותו היום על ידי אחראי תחום ההדברה בעירייה, בהתאם, מתבצע ניטור למקורות מים עומדים באזור ובמידת הצורך מתבצע ריסוס".

 

 

 

תגובה 1

  1. כן אני כולי עקוצה וכואבת בדורה מלא מלא מלא יתושים. תודה על עזרתכם בעניין

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן