נתניה: הילדים הוכו – הכיתה תושבת

1
93

לפחות שני ילדים שהוכו ונזקקו לטיפול רפואי, בשני מקרים שונים בכיתה אחת, הובילו להשבתת הלימודים במחאה על טיפול מוגבל בילד אלים.

 

 מזה כחודשיים, מאז תחילת שנת הלימודים, טוענים הורים לתלמידי כיתה בבית ספר יסודי, כי ילדיהם חווים, לכאורה, אלימות מאחד מחבריהם לכיתה. לא פעם חזרו תלמידי הכיתה חבולים וסיפרו להוריהם, כי הוכו.

 אחת האמהות סיפרה לנתניה און ליין -ksn, כי "לפני שבוע נזרק כסא על הבן שלי והילד שהשליך פצע אותו ליד העין. בבית הספר לא טרחו, אפילו, לידע אותי. נאמר לי שזה בטיפול, אבל אין שום שינוי בהתנהגות של הילד. למרות שהשעו אותו מספר פעמים, דיווחו לי הורים נוספים, שהתלמיד ממשיך להכות, מושך לבנות בשערות והשבוע אף ננגח אחד התלמידים שנפצע באזור הגבה. הוא נזקק לטיפול רפואי".

 האם הוסיפה וסיפרה, כי ההורים והתלמידים אוהבים את בית הספר. לדבריה מדובר בבית ספר טוב, אלא שבעקבות ריבוי מקרי האלימות ותחושת חוסר האונים, ישנם תלמידים החוששים ללכת לבית הספר.

 "כאשר אנו שולחים את הילדים שלנו, אנו מצפים מהצוות המקצועי לדאוג לביטחונם. לא ייתכן, שילדים יסבלו מאלימות. בכזה מצב, אני מעדיפה להשאיר את בני בבית", הדגישה האם.

 כאמור, ביום שלישי אירע מקרה אלימות נוסף, שבעקבותיו הושעה התלמיד מבית הספר. למרות שמדובר בצעד חריג בהתחשב בגיל המעורבים, החליטו הורים רבים בכיתה שלא לשלוח את ילדיהם ללימודים כאקט מחאה. "השעיה אינה מהווה פתרון", הם הסבירו.

 

 

"ההורים מתוסכלים ולא יודעים מה לעשות", סיפרה אחת האמהות והוסיפה: "פנינו מספר פעמים להנהלת בית הספר בבקשה לטיפול בתופעה בצורה יסודית. אולם, הבעיה לא נפתרה. בהנהלה אף אמרו, שיצמידו מעין מורה מלווה בכל שעות הלימודים, אך גם זה לא קרה".

 

מהעירייה נמסר בתגובה, כי "בשל צנעת הפרט והחובה המיוחדת להגן על קטינים, לא נוכל להתייחס לגופו של עניין. ברמה הכללית נציין, כי כל הגורמים הרלוונטיים, לרבות בית הספר, מינהל החינוך ומשרד החינוך, בשיתוף הורי התלמיד, מטפלים במקרה בכל האמצעים המתבקשים. נזכיר שהעירייה עושה כל מאמץ כדי למגר כל תופעה של אלימות במערכת החינוך ובכלל".

 

 

 

 

תגובה 1

  1. דעה אישית: לצערנו, בשל ריבוי חוקים ותקנות המגנות על ילדים, בעיקר בגילאי בתי הספר היסודיים, הכלים המצויים בידי המורים/ המנהלים/ המפקחים/ מינהל החינוך העירוני מוגבלים! הגיעה העת, שכנסת ישראל תתעורר מתרדמתה העמוקה ותחזיר את הכלים למערך ההוראה המסורס! הנהגה אמיתית נמדדת ביכולת שלה לעשות את מה שצריך ולא את מה שהעם רוצה ברגע נתון!

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן