נתניה: הופסקו ההליכים נגד אזרח אמריקני שהואשם בעבירות בנשק

3
85

בית המשפט בנתניה הורה על הפסקת ההליכים נגד אמריקני שתכנן לבצע פיגועים נגד יעדים איסלמים ; ההליכים הופסקו מחמת היותו חולה נפש ונקבע שאינו מסוגל לעמוד לדין

שופט בית משפט השלום בנתניה, חגי טרסי, הורה ביום ראשון השבוע, להפסיק את ההליכים המשפטיים נגד אזרח אמריקני (30), שהואשם בעבירות נשק ובשהיה בלתי חוקית בישראל.

הנאשם נעצר בחודש נובמבר 2014 על ידי משטרת נתניה ושירות הביטחון הכללי בחשד שתכנן לבצע פיגועים נגד יעדים איסלמים בישראל וכן בגין שהיה בלתי חוקית בארץ.  הנאשם הגיע לארץ בשנת 2013 ושהה תקופה בבית לחם ובחברון. מחקירת המשטרה נודע, כי במהלך שהותו בתחומי הרשות הפלשתינית הציע לו פלשתיני להתנקש בנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בעת ביקורו בארץ, אולם הוא סירב.

זמן מה לאחר מכן נכנס הנאשם לישראל והתגורר בנתניה באופן בלתי חוקי. הוא נהג להציג את עצמו כלוחם "אריות הים" – כוח קומנדו מובחר בצבא ארצות הברית, שהיה בין השאר אחראי על חיסול אוסאמה בין לאדן.

בחקירתו סיפר, כי עסק במעשי מירמה ובדק אפשרות לבצע פיגועים נגד יעדים איסלמים בישראל. האמריקני נעצר בעקבות מידע שהגיע למשטרת נתניה. בחיפוש בביתו נמצאו תחמושת ואמצעי לחימה שונים שנגנבו, ככל הנראה, מצה"ל.

מספר שבועות לאחר מכן הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות נשק ושהיה בלתי חוקית. בהמשך אף הוגש כתב אישום נגד שותפו לדירה, חייל בודד, שלקח, על פי כתב האישום, רימונים ולבנות חבלה כדי למכור אותם לאמריקני. החייל הכחיש וטען, כי לקח את הנשק כדי להשוויץ בפני אחיו והתכוון להחזירו.

השבוע, לאחר שהוגשה לבית המשפט חוות דעת של פסיכיאטר המחוז, ממנה עולה, כי הנאשם אינו מסוגל לעמוד לדין מחמת היותו חולה נפש וכי בעת ביצוע העבירה היה חולה בנפשו, החליט השופט טרסי להפסיק את ההליכים נגדו, בין השאר כיוון שאינו בר עונשין.

3 תגובות

  1. הטוב היחיד בסיפור הזה, זה שכוחות הביטחון עצרו את המטורף הזה עוד בשלב התכנון. צריך רק גפרור קטן כדי להצית אש גדולה שלא ניתן להשתלט עליה…

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן