נתניה: הונו קשישים והועמדו לדין

1
111

בתשעה אישומים שהוגשו לבית המשפט פורטו מעלליהם של הנאשמים, אשר היו מעורבים בהונאת קשישים במטרה לקבל מהם כספים במירמה

פרקליטות מחוז ת"א הגישה ביום ראשון לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד גוסיוס מנדיוגוס (26), סירוינסקיני אגני (23), אידאס יאסביציוס (40) ותומאס סילאיקיס (38), אזרחי ליטא, בגין קשירת קשר לביצוע פשע (מרמה בנסיבות מחמירות ואיסור הלבנת הון), קבלת דבר בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום שהוגש ע"י עו"ד לילך כץ, בחודש דצמבר 2014 קשרו הנאשמים קשר יחד עם אחרים מליטא כדי להונות אזרחים ישראלים קשישים דוברי השפה הרוסית במטרה לקבל מהם כספים במרמה.

במסגרת הקשר רקמו הנאשמים יחד עם האחרים תוכנית לפיה ייצרו האחרים קשר טלפוני מליטא עם הקשישים, ישוחחו עימם בשפה הרוסית, ויתחזו לעורכי דין. האחרים יציגו בפני הקשישים מצג כוזב לפיו בנם או בתם היו מעורבים בתאונת דרכים, וכי מצבם הרפואי אינו מאפשר להם לדבר. עוד יספרו לקשישים כי בנם או בתם פגעו בילדה באורח קשה, ועל מנת להימנע מהליכים פליליים שיובילו למאסרם, על הקשישים לשלם סכומי כסף ניכרים.

בשיחות הטלפון הנחו האחרים את הקשישים, בהם קשישה מנתניה, למסור את הכסף לאנשים אותם הציגו בכזב כקרובי משפחה של הילדה שנפגעה, וברובם של המקרים אף לצרף מסמך בו הם מאשרים כי בתמורה לכסף ששילמו, לא תהיה נגדם או נגד בני משפחתם תביעה משפטית.

הנאשמים הגיעו לישראל, הונחו על ידי האחרים בדבר כתובות הקשישים, התחזו בפני הקשישים לקרובי משפחה של הילדה שנפגעה, גבו באופן מתואם לאחר השיחה את הכסף במרמה מהקשישים, והעבירו את הכספים חזרה לליטא, באמצעות בלדרים שגויסו אף הם על ידי האחרים.

בבקשת המעצר ציינה עו"ד כץ: "המשיבים קשרו קשר עם אחרים לפגוע באוכלוסייה פגיעה וחלשה – אוכלוסיית הקשישים, וניצלו ניצול ציני ומכוער את גילם ומצבם באופן בו הקשישים היו נתונים תחת הרושם העז כי מי מבני משפחתם נתון במצוקת חיים. על רקע כך, הסכימו הקשישים לתת למשיבים סכומי כסף גדולים – המדובר בחסכונות אותם חסכו הקשישים שנים".
מעצרם הוארך עד להחלטה אחרת.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן