נתניה: גל תלונות חדש על ילדים עקוצים בגני הילדים

0
83

בעקבות ריבוי מקרי עקיצות ילדים בגני הילדים, נבחנת האפשרות לתבוע את עיריית נתניה; דרישה לטיפול אמיתי ולא כסת"ח.

עקיצה אחת יותר מדי: פעם שלישית בתוך כשנתיים מצאו עצמם ילדים הלומדים בגן אלון, הממוקם ברחוב השבעה במרכז העיר, קורבנות לעקיצות ממקור לא ידוע. עו"ד אסף וקנין, אב לילדה הלומדת בגן, לא מתכוון הפעם לשתוק: בכוונתו, יחד עם הורים נוספים ולא רק מהגן בו לומדת בתו – אלא גם ממתחמי הגנים באזור כולו, לבחון האפשרויות המשפטיות ואף לתבוע את עיריית נתניה, בין השאר, בטענה לכאורה לטיפול רשלני, ובמקרים מסוימים לאי-טיפול כלל, אלא רק אחרי שהתקשורת הכתובה מתערבת.

עו"ד אסף וקנין. צילום יח"צ
עו"ד אסף וקנין. צילום יח"צ

 מזה כשלוש שנים לפחות מדווחת התקשורת המקומית על מקרים רבים בהם טוענים הורים לילדים בגני ילדים בכל רחבי העיר, על מקרים בהם חזרו ילדיהם עקוצים. בחלק מהמקרים שנבדקו התברר, כי הסיבה לכך הן חולות הגן בהן חתולים עשו צרכיהם, ובמקרים אחרים התגלו יתושים. תחקיר נתניה און ליין – ksn שנערך לפני כשלוש שנים, חשף את מלוא חומרת הבעיה בעיר. בעקבות התחקיר פתח מבקר העירייה בחקירה על התנהלות הגורמים העירוניים. בתחקיר עצמו, תחת הכותרת "חולות מזוהמים", פרסם העיתון כשלים שונים, בהם אי-החלפת ואי סינון חולות כנדרש על-פי חוזר מנכ"ל, חלופות לחולות כדוגמת ריצוף או הנחת משטחי גומי סופגים ודשא סינתטי.

הנושא אף עלה לדיון במועצת העיר על-ידי חבר המועצה, עופר אורנשטיין, באותה עת באופוזיציה, והוסר מסדר היום בטענה שיש לבחון העלויות שהוצגו. השנה אישרה מועצת העיר תוכנית אב הדרגתית לצמצום שטחי החולות בגני הילדים. תוכנית האמורה להיכנס לתוקפה בשנת 2015. ואולם, עדיין לא ברור איזה גני ילדים יזכו בעדיפות ראשונים.

לטענת עו"ד וקנין, שבעברו הלא רחוק אף סיקר מקרים רבים שאירעו בגני הילדים כעיתונאי, המקרה הפרטי שלו, עם בתו, ארע שלוש פעמים במהלך השנתיים האחרונות. "התרעתי פעם אחר פעם, גם על בתי וגם על מקרים אחרים ללא הועיל. הבעיה לא נפתרה. הפעם, אני לא מוכן להבליג יותר: כשחזרתי ביום שני לביתי וראיתי את בתי עקוצה כולה, נחרדתי. אני מצפה מעיריית נתניה שתמצא פתרון אמיתי ולא עוד פתרון קוסמטי. אם יש מי שאינו מתאים לתפקידו, שילך הביתה. יש גבול לזלזול המתמשך",כתב והוסיף: "מדובר בצלקות שנותרו ואשר רואים אותן עוד מהפעם הקודמת. לא יכול להיות, שבתי תבכה ותאמר לי שהיא פוחדת ללכת לגן, שהיא לא רוצה לצאת לחצר ולשחק. נתניה היא לא מעברה בשנות החמישים, היא עיר והגיעה העת שתנהג כך".

 מעיריית נתניה נמסר בתגובה לנתניה און ליין – ksn, ביום שלישי, כי "בעקבות התלונות השונות, התבקשו הווטרינר העירוני ומנהל אגף הלוגיסטיקה בעירייה לערוך סיור ובדיקה בגן, לבדיקת מצב החולות וחצר הגן. סיכום הסיור יועבר לידיעת הגננת ולביצוע אגף הלוגיסטיקה". בבוקר יום רביעי עדכנו בעירייה את נתניה און ליין, כי הבדיקה תתקיים עד היום בצהריים ואליה הצטרף עוזרה של מ"מ ראש העיר, ד"ר אביטל לאופר, כדי לבחון מקרוב את המצב בגן האמור – שכאמור – פעם אחר פעם, שנה אחר שנה, סובלים הילדים הלומדים בו מעקיצות, ולא זוכים למענה הראוי. נתניה און ליין ימשיך לעקוב.

 

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן