נתניה: בישיבת מועצה סוערת הופרה המשמעת הקואליציונית

0
122
מועצת נתניה
מועצת העיר נתניה

זה שנים שלא נראתה בנתניה ישיבת מועצה סוערת, דוגמת ישיבת המועצה שהתקיימה השבוע. ראש העירייה, מרים פיירברג – איכר נעדרה מהישיבה, בעקבות הרחקתה עד לסוף החודש,  וחברי המועצה נראו אבודים, כך על פי הציבור שנכח במקום.

נגד פתיחת המתנס"ים בשבתות

בתחילת הישיבה הגיש חבר מועצת העיר, בוריס צירולניק, שאילתה והצעה לסדר בנושא פתיחת המתנס"ים בסופי שבוע לילדים ולנוער. צירולניק העלה הצעה להעסיק רכזים דרוזים בשבתות, על מנת לא לחלל את השבת, וביקש להעלות את הנושא לדיון. בעוד שרוב חברי הקואליציה הצביעו נגד הצעתו של צירולניק ולהורידה מסדר היום, שלושה מחברי סיעת נתניה אחת יוסי דורון, רפי ימין וצ'וצ'י זילברברג הצביעו בניגוד לקואליציה, בעד להעלות את הנושא לדיון. חבר המועצה, רפי ימין, האשים מספר חברי מועצה דתיים, כי הם מנותקים מהנוער בנתניה, אולם למרות ההצבעה בניגוד למשמעת הקואליציונית, רוב חברי הקואליציה הצביעו נגד וההצעה ירדה מסדר היום.

זמן קצר לאחר מכן פרצה תגרה בין יו"ר מועצת העיר, שלמה ישי לבין חברת המועצה זילברברג, אשר לוותה בצעקות רמות. מ"מ ראש העירייה, אלי דלל, הצליח לאחר דקות ארוכות להרגיע את השניים.

חבר המועצה רפי ימין, מסר לנתניה און ליין, כי "ההצבעה נעשתה על עקרונות, שאני מאמין בהם, לטובת הנוער. אני שלם עם ההצבעה, הנושא עלה על סדר היום הציבורי בעבר. ראש העירייה נתנה את ברכתה לפעילויות בסופי שבוע ויש גורמים שלא מבצעים את החלטתה".

בניגוד לימין, חבר המועצה, יוסי דורון, חושב שטעה כשהצביע בניגוד למשמעת הקואליציונית: "אני חושב שהייתי צריך לספור עד 10. זה לא אחראי מצידי לעשות דבר כזה לא הבנתי שאנשים אחרים יפגעו, כי יש עוד הרבה דרכים להגיע לתוצאות גם בלי להצביע נגד ואני חושב שעשיתי טעות. אני בעד לפתוח את המתנ"סים בלי לפגוע באף אחד. בשכונה שלי, גלי ים, אני רוצה לפתוח את המתנ"ס בלי לחלל שבת ולמצוא את הדרך לעשות את זה נכון. שדתיים וחילוניים, יוכלו לבוא. זו היתה הכוונה. יש משמעת קואליציונית ואנחנו צריכים להיות צמודים לה, היינו צריכים לקחת אוויר ולחשוב טוב. למרות זאת אמשיך לפעול לפתיחת המתנסים עם פתרון לכולם, חילוניים ודתיים".

חברת המועצה, צ'וצ'י זילברברך סירבה להגיב.

חברי מועצה מרגישים מאוימים

חבר מועצת העיר, חיים פרידריך הביא לדיון שתי הצעות לסדר, באחת ביקש פרידריך לבטל לאלתר את העסקתו של מנכ"ל העירייה, אבי בן חמו. פרידריך טען, כי תפקודו של בן חמו לוקה בחסר בין השאר בניהול כושל במשא ומתן עם הנוכל אליהו אליהו. עוד לטענת פרידריך, בנושא החשד להונאה בפינוי הגזם, בישיבה שנערכה במשרדו של המנכ"ל לפני כחצי שנה, הובא לידיעתו דבר ההונאה הענקית הזאת ולמרות זאת לא פעל המנכ"ל כמתבקש מתפקידו להורות על בדיקת הנושא.

בנוסף ביקש פרידריך להעלות לדיון את נושא אבטחת ראש העירייה, מרים פיירברג איכר, וביקש בהצעתו לבטל את תשלומי האבטחה של ראש העירייה.

קדם לישיבת המועצה מייל שנשלח על ידי פרידריך, לכל חברי המועצה. במייל נכתב לחברי המועצה: "המקרה אותו אני מביא לסדר היום עלול לגרום לך להיות גורם משתף פעולה עם מעשה שהינו פלילי במידה ולא תפעל לבודקו לעומקם של דברים. חוסר התייחסותך להצעה אותה אני מעלה ו/או סירובך להעלות ההצעה לסדר היום, מהווה זלזול בעצם היותך איש ציבור החרד לקופה הציבורית ולאכיפת החוק בעיר. אי לכך במידה ולא אצליח להעלות את הנושא לדיון על סדר היום, אראה כל אחת ואחד מכם כשותף, לכאורה, להונאה הגובלת בפלילים".

הרוחות סערו במהלך הישיבה ופרידריך אף השמיע הקלטות הנוגעות להצעות לסדר שהעלה, אולם כל חברי הקואליציה הצביעו נגד הצעותיו של פרידריך, אשר ירדו מסדר היום.

מספר חברי מועצה, שהעדיפו להישאר עלומים, מסרו, כי הם חשו מאויימים מפרידריך וכי ראו במייל שלו סוג של איום, לכאורה, שלא מקובל לעשות. לדבריהם ההתנהלות לאחרונה וכן החקירה בנושא ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר ובכירים נוספים, גורמת להצרת צעדיהם וחשש ממשי להמשיך בעשיה. פרידריך מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "איני מהלך אימים על אף אחד. זהו המצב ההזוי שמהלך אימים על חברי המועצה הנכבדים. יושבים חברי מועצה חכמים ונבונים, שלא לומר אחראים ורגישים לשלום הקופה הציבורית, ופשוט נוהגים בחידלון משווע. אי ידיעה אינה פותרת מעשה, קל וחומר כאשר אני מביא ומתריע על חומרת הדברים בפניהם. מעשים המגובים במסמכים ובהקלטות. העלאת הנושא לסדר היום מאפשרת דיון מושכל על הנושא. זו המטרה ובאמת נערך דיון מבורך מעל כשעה במסגרת מועצת העיר".

בעקבות ישיבת המועצה הסוערת, סערו גם הרשתות החברתיות. רבים הביעו תדהמה והלם מהתנהלות הישיבה, חלקם אף הביע שאט נפש לנוכח הדברים. יוני ג'ורנו, פעיל חברתי, מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "חשתי בושה שאלה נבחרי הציבור שלי, בעיקר סיעת נתניה אחת המפולגת, הרגשתי שאני נמצא בג'ונגל. מרגישים כאילו הגננת יצאה מהגן והילדים מתפרעים, משתלחים אחד השני. בושה שנבחרי הציבור שלי מתנהגים ללא רסן וללא טיפת כבוד".

מעיריית נתניה נמסר, כי "במענה להצעות לסדר של חבר המועצה חיים פרידריך, ראשית נציין כי מדובר בהעלאת טענות אישיות וחסרות בסיס כלפי מנכ"ל העירייה, הפוגעות בשמו הטוב ואשר פורסמו והועלו בתקשורת עוד בטרם עמדה לזכותו האפשרות להגיב עליהן. כמו כן אנו עדים לתמיכה גורפת של חברי המועצה ובכירי העירייה והעומדת בראשה בפועלו ותפקודו של המנכ"ל".

עוד נמסר, כי "מנכ"ל העירייה פעל ופועל לשיקומה של מכבי נתניה. במסגרת הליך איתור משקיע, פנה גורם שהציג עצמו כמשקיע פוטנציאלי, בליווי גורמים מקצועיים שהציגו עצמם כבכירים בדימוס במשטרה ובצבא, אך לאחר בדיקת הרקע המקצועי עלה חשד שמדובר בנוכל והמ"ומ הופסק מיידית והגורם נעצר והוגש כנגדו כתב אישום".

בנושא אבטחת ראש העירייה, נמסר מהעירייה, כי "אנו פועלים על פי הנחיות המשטרה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן