נתניה: אזרחים זועמים ניסו לתקוף ערבי

0
203
ניידת משטרה - תחנת משטרת נתניה
ניידת משטרה צילום ארכיון

ריבוי הפיגועים והשמועות אודות פיגוע דקירה שרחוב סמילנסקי בנתניה, גרמו למספר התגודדויות בקרב הציבור שהובילו לקריאות "מוות לערבים" ואף, ככל הנראה, ניסיון לפגוע באדם בעל חזות ערבית.

ביום חמישי בשעות הערב אירע בכיכר העצמאות בנתניה ניסיון לתקוף אדם שנחשד שהוא ערבי. עשרות אנשים התגודדו באזור תוך צעקות "מוות לערבים". זמן קצר לאחר מכן פוזרו מהמקום על ידי שוטרים.

בשעות הצהריים של יום חמישי נפוצה בנתניה שמועה על ניסיון לפיגוע דקירה שאירע ברחוב סמילנסקי בנתניה. יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, משה סמיה, נקלע למקום ודקות ספורות לאחר מכן התברר, כי לא היה ניסיון פיגוע, אלא קטטה בין שני אנשים, ככל הנראה תושבי העיר.

סמיה סיפר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי במקום היתה פאניקה והיסטריה, אנשים נמלטו מהמקום בצעקות "מחבל". לסמיה ביקר את התנהלות גורמי הביטחון, לדבריו: "ישנה בציבור אי בהירות ופחד. במקום להרגיע את הרוחות, המשטרה שאמורה להרגיע ולשמור על השקט גרמה לדעתי למהומה. כשנפוצו השמועות שיש מישהו עם סכין הגיעו למקום 15 ניידות. זה לא יכול להיות ששולחים סתם 15 ניידות לאירוע שלא יודעים מהו. נכון יש פחד והמצב לא נעים, אבל חייבת להיות יד מכוונת ומרגיעה. לדעתי זה גרם יותר לפחד בקרב הציבור. אני חושב שראוי שיוקם חמ"ל עירוני שיכלול בתוכו את כל גורמי הביטחון שיתנו מענה, יכוונו, ירגיעו וישרו ביטחון".

סמיה התייחס אף להתלהמות ולקריאות נגד הערבים והוסיף: "אני מתנגד להתלהמות הזו הן מהצד הקיצוני אצלנו ובוודאי מהצד הערבי. צריכים להתעשת ולהבין שאנחנו נחיה עם הערבים לטוב או לרע עד סוף ימינו ולכל הדורות קדימה. אנשים צריכים להבין את זה. באנו לעולם הזה כדי להנות מדברים טובים ולא ממלחמות. צריכים לעשות הכל כדי למצוא את שביל השלום ואת הביחד".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן