נתגלה זיהום במי הים בשני חופים בנתניה

0
344
זרימת מים שחורים מהנקז בחוף הרצל. צילום נתי ריגלר

משרד הבריאות הודיע הבוקר, כי בבדיקות שנערכו ביומיים האחרונים במי הים בחופי נתניה נתגלה זיהום בשני חופים – חוף ארגמן וחוף ארבע עונות. במסגרת הבדיקות נלקחו על ידי פקחי משרד הבריאות, דגימות ממי הים. בבדיקה נתגלה בדגימות זיהום. כתוצאה מכך נאסרה הרחצה בשני החופים.

גורם עירוני מסר, כי הגשמים העזים שירדו השבוע סחפו איתם זוהמה, שככל הנראה הצטברה בנקזים. למרות שבמי הים בחוף הרצל לא נמצא זיהום, גם לחוף זה זרמו מים שחורים, מהם עלה ריח של ביוב. חבר מועצת העיר בעבר וחבר ועד מרכז העיר, נתי ריגלר, מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי ניתן לראות את המים השחורים ואת הבדלי הצבעים בים בין המים לפני שובר הגלים ואחריו. עוד מסר ריגלר: "נראה לי שיש פריצה בצינור הנקז שאליו נכנסים היכן שהוא מי קולחין וביוב. הריח היה כמו ריח של ביוב, שעולה מבורות סופגים (ספטינג)".

חבר מועצת העיר, הממונה גם על איכות הסביבה, רפי ימין, מסר, כי מדי שנה לאחר הגשם הראשון ישנה זרימה של מי גשמים לים. לדבריו למרות שניקו את התיעול לפני שבועיים, עדיין המים שזורמים לים שחורים בגלל צבע הכבישים והשמנים של הרכבים. ימין הוסיף, כי בעקבות ממצאי הבדיקה הוזמנה בדיקה נוספת למחר. עוד מסר ימין, כי המצילים בחופים בהם נאסרה הרחצה עודכנו והם מזהירים את המתרחצים ומונעים את כניסתם לים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן