נפל לבור ביוב – ועד הבית ישלם פיצוי

0
387
מייצג עו"ד ניר גשרי

תושב נתניה, יצא מביתו לפני זמן מה ופסע לכיוון תיבות הדואר שנמצאות בקומת הקרקע של הבניין בו הוא מתגורר. בדרכו לתיבת הדואר דרך הדייר על מכסה פתח ביוב, שככל הנראה לא היה סגור היטב. כתוצאה מכך רגלו השמאלית נכנסה אל תוך בור הביוב וגופו נפל קדימה.

כתוצאה מהנפילה, נפגע הדייר בפניו ובראשו ובכן נגרם לו חתך עמוק בשוק רגלו השמאלית. הדייר אושפז למשך מספר ימים בבית חולים לניאדו ולאחר מכן שוחרר לביתו.

באמצעות פרקליטו, עו"ד ניר גשרי, הגיש הדייר תביעה נגד עיריית נתניה ונציגות הבית המשותף בו הוא מתגורר וכן חברת הביטוח המבטחת את הבית המשותף.

בכתב התביעה נטען, כי עיריית נתניה ונציגות הבית המשותף נמנעו מלסגור ו/או לחזק מכסה ביוב בלתי מגודר, אפשרו ולא מנעו מעבר ושימוש בדרך פגומה, בלתי בטיחותית ומסוכנת לשימוש. בנוסף נטען, כי הנתבעות לא דאגו לקיום נאות של אמצעי גישה, לא הזהירו בדבר הסיכונים והסכנות, לא התקינו אמצעי עזר, שילוט מזהיר ודרכי גישה בטוחה. כמו כן לטענת התביעה, "לא קיימו חובותיהם על פי חוק בנוגע לאחריות עירייה ונציגות בית משותף על דרכי הגישה, המעברים, המדרכות והדרכים שבתחומה".

שופט בית משפט השלום בכפר סבא, אלדד נבו, קיבל את התביעה נגד נציגות הבית המשותף וחברת הביטוח שלה, אולם לא דחה את התביעה נגד עיריית נתניה. בהחלטתו קבע, כי נציגות הבניין המשותף וחברת הביטוח שלה ישלמו לדייר כ-62 אלף שקלים, בנוסף ישלמו הוצאות משפט בסך 6500 שקלים ושכר טרחת עו"ד סך 14,590 שקלים. כמו כן קבע השופט נבו, כי נציגות הבניין המשותף וחברת הביטוח ישלמו לעיריית נתניה הוצאות משפט בסך 6500 שקלים ושכר טרחת עו"ד בסך 7500 שקלים, זאת לאחר שהכחישו קשר בינן לבין פתח הביוב, הכחשה שבעקבותיה נאלץ הדייר לנהל את ההליך עד תומו גם נגד עיריית נתניה.

עו"ד גשרי ממשרד עו"ד אלון, ברנס, גשרי, ממסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "מעבר לחובה הברורה להסיר מכשולים סביב בתי המגורים ובכלל זה שמירה על כיסוי שוחות הביוב – חייבים דיירי הבתים המשותפים להיות מודעים לכך שלעיתים הם, ולא העירייה, יהיו חבים בפיצוי עוברי אורח אשר יפגעו סביב בתיהם ולפיכך מומלץ עד מאוד לדאוג לביטוח מתאים אשר "ישמור" עליהם מפני מקרים כגון זה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן