נמנעה סגירת 25 מוקדי קליטה של עולים ותיקים מאתיופיה

0
165
באדיבות המשרד לשוויון חברתי

המשרד לשוויון חברתי מנע סגירתם של מוקדי הקליטה של העולים הוותיקים באתיופיה ב 25 ערים ברחבי הארץ, כולל בנתניה.

ביום שני נערך בכנסת טקס לרגל קליטתם של עובדי מוקדי הקליטה ברשויות המקומיות בתקן קבוע, פתרון שהתאפשר בעקבות התערבותה של השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל. בשל הדרישה לפתרון מיידי ועל מנת להמשיך את העסקתם של עובדי מוקדי הקליטה בשנת 2017-18 ועל מנת שלא לפגוע באספקת שירותים עירוניים ליוצאי אתיופיה הוותיקים, פעלה השרה לשוויון חברתי, גמליאל, כי מוקדי הקליטה ימשיכו לפעול במתכונתם הנוכחית תחת המשרד לשוויון חברתי וזאת החל מ 1.1.2017 .

על פי המתווה המוצע אחריותו של המשרד תהיה העברת תקציב השכר לרשויות המקומיות עבור קליטת עובדי מוקדי הקליטה ברשויות המקומיות. המשרד יוודא שתקציב זה אכן מגיע ליעדו ומשמש את המטרה שלשמה הוא הוקצה ובגינו נקלטו עובדי מוקדי הקליטה ברשויות המקומיות. עד כה, בעקבות פעולה מהירה של המשרד לשווויון חברתי ליישום המתווה חתמו עשרות רשויות על הסכם ההתקשרות דבר שמנע את אי הוודאות בדבר המשך העסקתם של רכזי מוקדי הקליטה. יודגש , כי ההסכם ייתן מענה באופן רטרואקטיבי מינואר 2017 ועד סוף 2018.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל מסרה בתגובה, כי "ההסכם להעברת 8 מיליון שקלים יאפשר את המשך קיומם של מוקדי הקליטה לעולים ותיקים יוצאי אתיופיה, הפועלים בעשרות רשויות מקומיות ברחבי הארץ, ובכך לאפשר גם את המשך העסקתם של 88 עובדים מסורים שעושים לילות כימים למען שיפור שילובם של יוצאי אתיופיה בחברה ובכלכלה בישראל. אני מודה לידידיי, שר האוצר משה כחלון וליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, על הפעולה המשותפת. הוכחה נוספת שהממשלה הנוכחית היא הטובה ביותר, נמשיך לפעול למען צמצום פערים ולקידום השוויון החברתי בישראל".

מוקדי הקליטה החלו לפעול משנת 2000, תחת משרד העלייה והקליטה למתן של שירותים עירוניים, ייעוץ ומיצוי זכויות בתחומי חינוך, רווחה, תעסוקה לאוכלוסיית יוצאי אתיופיה ברשות. המדובר ב- 88 עובדים המועסקים בכ – 25 מוקדים ברחבי הארץ, אשר העסקתם ופעילותם מותנית בתקצוב המתחדש משנה לשנה. העסקת העובדים נעשית באמצעות הרשות המקומית או תאגיד עירוני, במימון מלא של משרד העלייה והקליטה ובפיקוחו. בשל החלטת ממשלה שהתקבלה ביולי 2015, המגבילה את הטיפול של משרד העלייה והקליטה ביוצאי אתיופיה לעד 15 שנה מיום העלייה, נדרשה העברה של תקצוב הפעילות למשרד אחר. בנוסף, בשל מסמך ההסכמות שנחתם בין שר האוצר לבין יו"ר ההסתדרות ביולי 2015, נדרש להסדיר את קליטת עובדי מוקדי הקליטה בתקן קבוע ברשויות בהן המוקדים פועלים. חלק מהותי מתפיסתה של התכנית הממשלתית לשילוב יוצאי אתיופיה הינו להימנע ככל האפשר משירותים המבדלים את יוצאי אתיופיה משאר האוכלוסייה ולכן הכוונה היא לקלוט את עובדי מוקדי הקליטה ברשויות המקומיות ולסיים את פעילותם במתכונתם הנוכחית.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן