ניסוי: גן פז בשכונת קריית השרון יותאם למאה ה-21

0
862
גן פז נתניה קריית השרון
גן פז, שכונת קריית השרון - נתניה

 

תכנית חומש חדשה של משרד הפנים לשינוי פניהם של גני הילדים 'המסורתיים' והתאמתם לצורכי המאה ה- 21, יצא רשמית לדרך. הגן הראשון בעיר נתניה, שייקח חלק במיזם הארצי, הוא גן "פז", גן טרום חובה הממוקם בשכונת קריית השרון. המטרה: פדגוגיה חדשנית המפתחת את מיומנויות המאה ה- 21 בקרב ילדי הגן, ביניהם, עבודת צוות, אינטליגנציה רגשית, עבודה בסביבה משתנה ויצירתיות.

על פי החלטת משרד החינוך גן טרום חובה "פז" שבשכונת קרית השרון בנתניה, תחת ניהולה של הגננת מיטל דוד, יקבל 30 אלף שקלים לטובת פיתוח הסביבה החינוכית. גן פז הינו "גן ירוק" המעודד אורח חיים מקיים. הכסף יושקע במרחבים טבעיים ומשחקים בחומרים טבעיים וכן ביוזמות בתחום הקיימות. לדברי שרון צלר, המפקחת על הגן, מחקרים מראים כי סביבה טבעית בבתי הספר ובגני הילדים משפיעה על החשיבה היצירתית, על כישורים חברתיים, על יכולת תוך אישית ובין אישית וכי ילדים הגדלים בסביבה טבעית ממוקדים ובריאים יותר.

שר החינוך, נפתלי בנט, מסר בתגובה, כי ״ילדי הגן הם דור העתיד שלנו, לכל אחת ואחד מהם מגיע את הצוות החינוכי המתאים ביותר ואת סביבת הלמידה החדשנית ביותר. בארבע השנים האחרונות קיבלתי החלטה אסטרטגית לשים דגש מרכזי על חיזוק ילדי הגיל הרך – הגדלנו את התקציב באופן משמעותי, הוספנו סייעת שנייה ביותר מ-5,110 גני ילדים, הקמנו את המועצה הלאומית לגיל הרך וכעת אנחנו הולכים קדימה צעד נוסף עם יוזמת ״גן העתיד״. במסגרת התכנית, נעצב מחדש את מרחבי הלמידה והחוויה בגנים, כך שישלבו פינות חשיבה וקריאה, לצד משחק ולמידה, ויתאימו לצרכים ההתפתחותיים של ילדי המאה ה-21 – הילדים של כולנו״.

עוד הוסיפו ממשרד החינוך, כי "המרחבים המתקדמים ידרשו לתת מענה למגוון של צרכים התפתחותיים; מוטוריים, רגשיים וחברתיים של הילדים באופן שיקדם אצלם ביטוי אישי, קהילתיות, יזמות, יצרנות ולמידה טבעית וייתן מענה משלים בתוך הגן ובחצר לאסטרטגיות ושיטות ההוראה החדשניות שפועלות בו".

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן