נחשפה רשת לזיוף חשבוניות להחזר בלו על סולר

0
274
שטרות כסף, תמונת ארכיון, צילום חטיבת דוברות המשטרה

כ-100 אנשי רשות המסים, בהם אנשי רשות המיסים מנתניה, בשיתוף כ-150 שוטרים פשטו, ביום שני בבוקר, על שלוש תחנות דלק של חברת "סונול" בנצרת ובקלנסאווה, ועל משרדים של מייצגי עוסקים החשודים בקבלה במרמה של החזרי בלו על סולר בהיקף של מאות מיליוני שקלים, זאת על ידי הפצת חשבוניות פיקטיביות.

על פי החשד, כמות גדולה מאוד של עוסקים מאזור הצפון דרשו וקיבלו בעזרת מייצגיהם החזרי בלו על סולר בעזרת חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של כ- 200 מיליון שקלים. החזרי מס הבלו שנתקבלו שלא כדין עומדים על כ- 50 מיליון שקלים.

עוד על פי החשד העוסקים השתמשו בחשבוניות הפיקטיביות גם לצורך ניכוי מס תשומות וניפוח הוצאות לצרכי מס הכנסה. כפי הנראה, פעולת הנפקת החשבוניות הפיקטיביות בוצעה על ידי עובדי תחנות הדלק בשיתוף מנהלי התחנות ואחראי משמרת.
במהלך הפשיטה בוצעו 24 מעצרים, חולטו חמישה כלי רכב ונתפסו מעל חצי מיליון שקלים.

מרשות המיסים נמסר, כי ראשית הפרשה בביקורת חשבונות שגרתית של מע"מ טבריה שנערכה לפני מספר חודשים בה עלה חשד לתרמית בתחום "הישבון הסולר" בהיקפים עצומים.

לאחר ניתוח הממצאים הוחלט על הקמת צוות חקירה משותף, בו היו חברים חקירות מכס ומע"מ חיפה והצפון, חקירות מס הכנסה חיפה, יחידה מודיעינית מיוחדת של הרשות, ימ"ר צפון במשטרה, יחידת הסולר ברשות המסים ומשרדי מע"מ בנתניה, חדרה, חיפה, עכו, נצרת וטבריה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן