מרכז קהילתי חדש יוקם בצפון נתניה

0
242
הדמיה ראשונית של המרכז הקהילתי. באדיבות עיריית נתניה

לאחר שנים בהן לא היה מרכז קהילתי לשכונות הצפוניות של נתניה, ולאחר מאבק של ועד צפון נתניה להקמת מרכז כזה, הודיעה עיריית נתניה, כי החלו הליכי תכנון להקמת מרכז קהילתי בצפון העיר, זאת באמצעות החברה לפיתוח נתניה.

כזכור המרכז הקהילתי היה אמור להיבנות בשטח, הצמוד לגן ציבורי ברחוב סוקולוב. בחודש מרץ 2015 שינתה עיריית נתניה את דעתה והודיעה,כי המרכז קהילתי יוקם במבנה בית ספר "הלל צור", שיקבל מבנה חדש ברחוב סוקולוב, במקום בו אמור להיבנות המרכז.

בהודעת העירייה נמסר, כי במסגרת קידום הקמת המרכז הקהילתי, מתכוונת עיריית נתניה לפדות את מבנה בית הספר ממשרד החינוך, לערוך בו עבודות שדרוג והתאמות ולבנות בית ספר חדש לטובת ורווחת התלמידים.

בחודש יוני 2016 שוב חזרה בה עיריית נתניה מהתוכנית ונודע כי המרכז הקהילתי לא יוקם במבנה בית ספר "הלל צור", אלא יבנה בצמוד לבית ספר "הלל צור" החדש, ברחוב סוקולוב בעיר – במקום בו קיים היום גן ציבורי.

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נודע אז, כי בכוונת העירייה לשכן במבנה בית הספר הישן את בית ספר "ברקאי" של תלמוד תורה. ועד צפון העיר הביע את התנגדותו הנחרצת לשינוי הציביון החילוני של האזור ומעיריית נתניה נמסר אז, כי במסגרת השינויים ינתן מענה גם לבית ספר ברקאי.

השבוע נודע, כי סוף סוף החלו הליכי תכנון לבניין המרכז הקהילתי, זאת לאחר קבלת הרשאה תקציבית בנושא. המרכז הקהילתי יבנה, כאמור בסמיכות למבנה חדש המתוכנן להיבנות לטובת בית ספר "הלל צור" – לאחר הריסת הגן הציבורי במקום.

מעיריית נתניה נמסר, כי הלוז הצפוי לסיום הקמתו הינו – אפריל 2018. סך ההשקעה בפרויקט – כשבעה מיליון שקלים.

נורית קרטן, חברת ועד צפון העיר מסרה למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין: "אני מתייחסת מאד בזהירות להצהרה הזו. אנחנו שבעי הבטחות, לצערנו הרב הבטחה אחת בלבד מומשה וזה להקים פינת פעוטות בגן יהושע. חוץ מזה לא מומשו הבטחות שהובטחו לנו. כבודם של כולם במקומו מונח, אבל עד שלא אראה את המרכז נבנה אני סקפטית. אני מאד מקווה שאתבדה".