מציינים את יום כדור הארץ

0
146
הפלנתניה. צילום באדיבות עיריית נתניה

ביום ראשון ה-22/4 יצויין ברחבי העולם "יום כדור הארץ". שמוקדש כולו להעלאת המודעות ליכולתנו להשפיע באמצעות התנהלות יום-יומית המתחשבת בסביבה, על גורלנו ועל גורל הדורות הבאים, ולהראות כי צריכת משאבים יעילה משפיעה על כל המערכת האקולוגית ועל איכות הסביבה.

בישראל יום כדור הארץ יצויין בתאריך 25/4 יום רביעי ומתחם הפלנתניה יפתח את שעריו בין השעות 16:30-21:00 לציבור הרחב עם שלל פעילויות, סדנאות והרצאות לכל המשפחה.

הקהל שיגיע בערב זה יהנה משלל הרצאות; אלעד לרנר על אנרגיות מתחדשות, ד"ר מרקוס הילסנרט יספר על השפעת השמש על כדור הארץ – בעבר, הווה ובעתיד. אלה רץ תדבר על תאורת הפנסים ואור הכוכבים ועל זיהום אור, ויובל מישורי יעשיר בנושא המירוץ לירח של עמותת SpaceIL.

כמו כן תתקיימנה תצפיות טלסקופים (בכפוף לתנאי מזג האויר), הקרנה של מייצגים בפלנטריום על שינויי אקלים ומיצג כוכבים בשיתוף האגודה הישראלית לאסטרונומיה. ברחבי המתחם יתקיימו גם שלל סדנאות בנושאים שונים שיעשירו את המבקרים בכל הגילאים. בין הנושאים אנרגיות מתחדשות וחסכון בחשמל, אורות בשמי הלילה ושינויי אקלים, אוריגמי מחומרים בשימוש חוזר, פריחת הדובדבן על כף היד, בניית מייצג סביבתי,

מעיריית נתניה נמסר, כי לראשונה תיערך תחרות לציוד האסטרואיד ראיוגו שלא נצפה מעולם ובחודש מאי תטוס לחקור אותו החללית האיובסה 2 של סוכנות החלל היפנית כולם מוזמנים להשתתף בתחרות זו וביום מיוחד זה. הכניסה חופשית.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן