מפגש מסוכן

0
122
fotolia צילום

עליה של 30% במספר ההרוגים בצמתים העירוניים בשנת 2013 ברחבי הארץ לעומת השנה הקודמת – כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, הבוחנת מזה 11 שנים ברציפות את היקף תאונות הדרכים בתוך הערים. מנתוני העמותה עולה עוד, כי צומת פולג (בן גוריון-שז"ר) בנתניה הוא ברשימת הצמתים העירוניים המסוכנים בישראל, וכי למרות מגמת הגידול בישראל, בנתניה דווקא מגמה הפוכה – לפחות מבחינת מספר ההרוגים והפצועים הקשה.

 מהנתונים המתייחסים לחציון הראשון של שנת 2014 עולה, כי עד כה נפגעו בכל רחבי העיר 107 תושבים – ארבעה באורח קשה ו-103 באורח קל. נתונים אלה מעודדים ביחס לשנת 2013 – בה נפגעו 257 תושבים, מתוכם שני הרוגים ותשעה פצועים באורח אנוש וקשה.

מניתוח שביצע עיתון נתניה און ליין-ksn לנתוני עמותת אור ירוק עולה, כי החל משנת 2003 ועד היום חלה ירידה יחסית במספר הנפגעים בתאונות מדווחות. בין השנים 2003 ועד 2008 מספר הנפגעים בתאונות דרכים בנתניה עבר את מחסום ה-300, כאשר שנת השיא מבחינת מספר נפגעים הייתה שנת 2005 עם 450 נפגעים. החל משנת 2008 חלה ירידה משמעותית כאשר בשנת 2010 נפגעו בתאונות דרכים כ-211 תושבים.

 החל משנת 2011 התהפכה שוב המגמה והוחל בגידול איטי  במספר הנפגעים – עם זאת יש לציין, שבניגוד למגמה ארצית, חלה ירידה משמעותית במספר ההרוגים והפצועים קשה. להערכת גורמי מקצוע ששוחחו עם נתניה און ליין-ksn, הירידה היחסית בהיקף התאונות בנתניה, בהשוואה למרבית הערים האחרות בהן נרשם גידול יחסי, נובעת מהגברת האכיפה, משיפור תשתיות וכן מעבודת הסברה בקרב ילדים, נוער ומבוגרים המבוצעת על-ידי המטה העירוני לבטיחות בדרכים.