מערך עמוד השדרה בלניאדו מתרחב

0
230
בית חולים לניאדו - נתניה
בית חולים לניאדו - נתניה צילום באדיבות דוברות לניאדו

מערך עמוד השדרה בלניאדו, בניהולו של ד"ר גד ולן, מציע למטופלים טיפול ניתוחי זעיר פולשני לשברי עמוד שדרה המייתר את הצורך בשימוש בחגורות גב מסורבלות למשך חודשים ארוכים. נודע, כי בחודשים האחרונים נותחו בלניאדו מספר מטופלים שנזקקו להליך הניתוחי ורובם המוחלט קמו על רגליהם לאחר שש שעות מביצוע הניתוח תוך הקלה דרמטית ברמות הכאב.

שברים בחוליות עמוד השדרה הגבי והמותני, שלא גורמים ללחץ ישיר על חוט השדרה, טופלו בחגורות גב ממתכת או במעין שריון צב מחומר פלסטי. חגורות אלו לוקות במספר חסרונות: הטיפול בהן נמשך מספר חודשים והן מסורבלות ומפריעות לניידותו של המטופל. הן אינן משפיעות על רמת הכאב בצורה אפקטיבית אלא מפחיתות אותו מעט בלבד. הן אינן מונעות את המשך התמוטטות החוליה, וכתוצאה מכך לעיתים מתפתח אזור חוסר חיבור בשבר הגורם לכאב כרוני שיכול להימשך במשך שנים רבות. שברים בחוליות סמוכות עלולים לגרום לגיבנת ניכרת הפוגעת בתפקוד הלב והריאות.

מבית חולים לניאדו נמסר, כי הקבוצה העיקרית היכולה להפיק תועלת מייצוב מוקדם של השבר הינה האוכלוסיה המבוגרת. הגורם המרכזי (בדרך כלל) לשברי חוליות בקרב האוכלוסיה המבוגרת הינו אוסטיאופורוזיס הגורם לחולשת החוליה. במקרה כזה השבר בד"כ נגרם עקב נפילה או חבלה קלה. על מנת למנוע שכיבה ממושכת, כאב המפריע לניידותו של המבוגר או הקשיש ולמנוע סיבוכים אפשריים של שכיבה וירידה בניידות, ניתן לבצע את ייצוב השבר בניתוח זעיר פולשני.

הניתוח מתבצע בהרדמה כללית ונמשך בממוצע כחצי שעה. דרך חתך זעיר באורך 2-3 מ"מ מוחדרת המחט לתוך גוף החוליה תחת שיקוף רנטגן, בלון מנופח בלחץ על מנת לשחזר את הגובה התקין של החוליה השבורה, ודרך המחט מוזרק דבק שמדביק את חלקי החוליה השבורים, מפסיק את תנועתיות השבר הגורם לכאב וכן נותן לגוף החוליה יציבות מבנית המאפשרת ניידות ללא כאב. דבק זה הינו חומר פלסטי הזהה במבנהו לדבק המשמש רופאי שיניים להדבקת כתרים, הוא עמיד ביותר ולמעשה אין לו תפוגה ואין צורך לחדש אותו, כך שאין צורך לחזור על הפעולה בעתיד. כמו בכל ניתוח קיימים סיבוכים אפשריים. בניתוח זה הסיכון הינו זיהום שהוא נדיר ביותר עקב זעיר פולשנות הניתוח, בנוסף אצל 10% מהמטופלים ממשיך הכאב להתקיים.

עוד נמסר, כי במקרים בהם המטופל צעיר יחסית, או שהשבר אינו של התמוטטות החוליה בלבד אלא קיים גם מרכיב של ריסוק, מבוצע ייצוב של השבר ע"י קיבוע החוליות בברגים ומוטות בגישה זעיר פולשנית. הברגים מוחדרים לחוליות בהנחיית שיקוף רנטגן דרך חתכים זעירים, וכך נמנע ניתוח בגישה פתוחה הכרוך בנזק רב לשרירי הגב, וההתאוששות ממנו ממושכת.

ד"ר גד ולן, מנהל מערך עמוד בשדרה בבית חולים לניאדו. צילום באדיבות בי"ח לניאדו
ד"ר גד ולן, מנהל מערך עמוד בשדרה בבית חולים לניאדו. צילום באדיבות בי"ח לניאדו

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן