מכר את הדירה ללא ידיעת גרושתו וזכה במשפט

0
138
צילום fotolia

בית הדין הרבני האזורי בנתניה דחה תביעה של אישה, אשר טענה, כי הגרוש שלה מכר את דירתם ורכבם בניגוד להסכם שקיבל תוקף משפטי זמן מה קודם לכן. הגרוש טען, כי פעל על פי ההסכם. בית הדין הרבני קיבל, לאחר בדיקה, את טענותיו של הגרוש, אותן גיבה בהוכחות ואסמכתאות.

בתי הדין הרבניים נדרשים שוב ושוב לעסוק בנושאים כלכליים במסגרת חלוקת הרכוש והסכמי הגירושין. חברי בית הדין הרבני האזורי בנתניה הדיינים הרב מיכאל עמוס, הרב שניאור פרדס והרב חיים וידאל פרסמו פסק הלכה המשתרע על פני עשרות עמודים בענייני חלוקת דירה וחלוקת רכב שהסתבכו.

לפני כשנה החליט בית הדין הרבני בנתניה לאשר הסכם גירושין בין שני בני זוג, זאת על ידי נתינת תוקף של פסק דין. בהסכם נקבע, בין השאר, כי "דירת הצדדים תחולק בין הצדדים בחלקים שווים. מחצית מהזכויות בנכס ירשמו על שם האישה בלשכת רישום המקרקעין וזאת לאחר סילוק כל החובות והמיסים שהצדדים ישאו בהם בחלקים שווים. הרכב יימכר בשוק החופשי ותמורתו תחולק".

כעבור מספר חודשים פנתה האישה לבית הדין הרבני והודיעה, כי בניגוד להסכם, הגרוש מכר את הדירה שהיתה על שמו בלבד ללא ידיעתה. האישה הגישה בקשה דחופה לצו עיקול בהול בשל מכירת הדירה ללא ידיעתה ולקיחת הכסף לכיסו של המשיב.

בו ביום ניתן צו עיקול על ידי בית הדין וצו ללשכת הרישום למקרקעין בנתניה להורות על רישום הערת אזהרה לטובת המבקשת על הנכס. בנוסף הורה בית הדין ללשכת המקרקעין (טאבו) שלא לעשות שום פעולה או דיספוזיציה בנכס הנ"ל.

הגרוש מצדו הגיש בקשה נוספת לבית הדין וביקש לבטל את צו העיקול על הדירה ולשחררה לקונה שרכש ממנו את הבית. לדבריו, הוא פעל לפי ההסכם ותנאיו – בהסכם נאמר, כי הצדדים יתחלקו בזכויות הנכס לאחר סילוק כל החובות והמיסים שהצדדים ישאו בהם בחלקים שווים.

הגרוש צירף אסמכתאות וכן חוות דעת של רואה חשבון ובהם פירוט מדוייק של החובות לבנקים, להוצאה לפועל, לארנונה, לחברות החשמל והמים, שכר טרחת עורך דין, שכר טרחת המתווך, דמי מס שבח, חובות לביטול הלאומי וכו'. לאחר סילוק כל החובות נשארו לטענתו סכום של 37,100 שקלים בלבד והוא מוכן להשיב את מחציתם לגרושתו כפי שהתחייב בהסכם.

הדיינים בדקו בקפדנות כל פרט בכיסוי החובות וההוצאות הן באופן מהותי והן מההיבט ההלכתי ובעיקר סביב השאלה האם ניתן לשותף לפרוע חובות של שותפו שלא מדעתו. בסופו של דבר החליטו הדיינים הרב מיכאל עמוס, הרב שניאור פרדס והרב חיים וידאל כי "תביעת האישה נדחית, צו העיקול על הדירה יוסר והצדדים יתחלקו שווה בשווה בסך 37,100 שקלים שנשארו לאחר פרעון החובות ממכירת הדירה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן