מכבי נתניה מציגה: סיפור סינדרלה על הפרקט

2
131
עידן הררי, כדורסלן מכבי נתניה

קשה להסתיר את התרגשותם של כדורסלני מכבי נתניה; הקבוצה הצעירה תתמודד בגמר גביע האיגוד. המטרה: בעוד חמש שנים לשחק בליגת העל.

מכבי נתניה בכדורסל היא קבוצה חדשה, חדשה מאוד. היא נוסדה רק לפני פחות משנה וכבר הספיקה לטפס כמה מדרגות למעלה הפסגה. אחרי שניצחה את הפועל נצרת בחצי הגמר שנערך בתחילת השבוע, תפגוש מכבי נתניה במהלך חודש מאי את גבעתיים – בגמר גביע האיגוד.

 בראיון לנתניה און ליין – ksn מסביר עידן הררי, אחד משחקני המפתח בקבוצה, מדוע הוא מאמין שעתידה של הקבוצה מובטח.

 אתה הרבה שנים משחק כדורסל, למה בחרת להצטרף לקבוצה הזו דווקא?

"לא שיחקתי מהצבא וזה היה חסר לי, היה ברור לי שאני רוצה לחזור למגרש. לפני שנתיים ישבנו כל  החבר'ה של הכדורסל, איתם אני משחק מאז שאני ילד, והחלטנו לעשות מעשה ולהקים קבוצה. דיברתי עם אנשים כאלה ואחרים מהעירייה ואמרו לי שישנה קבוצה פעילה בליגה ב' "עירוני נתניה" ושאנחנו יכולים להצטרף לשם. זה מה שעשינו. הצטרפנו. אני והחברים הטובים שלי לקבוצה. אפילו עזרנו להם לעלות ליגה".

 ומעירוני נתניה, איך נולד הרעיון להקים מחדש את מכבי נתניה?

"בסוף העונה קיבלנו פניה ממכבי נתניה. סיפרו לנו על פרויקט שמרימים: 'צהוב שחור אמיתי' זה שמו. החלטתי, יחד עם החברים, ללכת על זה. היום, המאזן שלנו מושלם. אנחנו במקום הראשון בליגה, הגענו לגמר ואני מקווה שנביא את הגביע לעיר ונגרום לאוהדים לשמוח קצת".

 מה, לדעתך, מייחד את הקבוצה שלכם מקבוצות אחרות?

"הייחודיות שלנו, לדעתי, היא החברות ארוכת השנים שקיימת בינינו השחקנים. אני, אוריה גור, עומר מרקוביץ', נתי רחניאן, אבי גולה ודויד אסנטי הגענו לקבוצה הזו כחבורה מגובשת אשר משחקת שנים יחד. אנחנו מכירים אחד את השני עוד מימי בית הספר. שיתוף הפעולה שלנו הוא יוצא דופן בעיני. בגלל שהקבוצה כל-כך מגובשת ואנחנו חברים טובים בלי קשר לכדורסל, אנחנו יודעים לדחוף קדימה. גם בימים פחות מוצלחים, שאין חשק לשחק ואין מצב רוח, הידיעה שחברי הקבוצה הם החברים מהבית, גורמת לי לקום, ללכת לאימון וליהנות ממנו. לתת את כל כולי למען הקבוצה".

ישנם מספר שחקנים בקבוצה שהם ברמה גבוהה ואתה ביניהם: לא חשבת לשחק בקבוצה בליגה גבוהה יותר?

"אני שלם עם ההחלטה שלי לשחק במכבי נתניה ולא רואה צורך לעבור לקבוצה אחרת משתי סיבות: האחת היא השייכות שלי לנתניה, לקחת חלק בקבוצה שבונה את עצמה מהיסוד, להגיע איתה להישגים ולהביא כבוד לעיר. הסיבה השנייה, כמו שאמרתי, קודם החברים שלי, מן הסתם שמעבר לקבוצה אחרת יגרום לנו להתפצל. אני לא רואה סיבה לעשות זאת, כשטוב לי במקום בו אני נמצא".

 איך השגרה שלך משתלבת עם הכדורסל – הרי הכדורסל כבר לא מקור הפרנסה העיקרי…

"אני, כמו החברים שלי, עובד והכדורסל הוא באמת לא מקור הפרנסה. נכון להיום, די פשוט לנו לשלב את הכדורסל עם החיים הפרטיים, כי כרגע אנחנו מקיימים בין אימון אחד לשניים בשבוע פלוס משחק. זה משהו שניתן לעמוד בו. אני מאמין ובטוח, שככל שנתקדם וברגע שנעלה לליגות הגבוהות יותר, מספר האימונים יגדל וזה יהיה מאתגר יותר – אבל אין לי ספק שאצליח להתגבר על הקושי".

ספר לי קצת על חוויות חצי הגמר מול הפועל נצרת?

"תחילה היה נראה שהמשחק לא יצא לפועל, אחרי ששחקני הפועל נצרת איחרו למשחק – מה שהוריד מהמוכנות שלנו ומהטירוף של תחילת משחק, שזה חוסר רצינות מוחלט. אחרי שריקת הפתיחה המשחק יצא לדרך. אם להיות כנה, נתניה נראתה רע מאוד. לקח לשחקנים זמן רב להיכנס למשחק. המחצית הראשונה הייתה לגמרי של נצרת. ירדנו להפסקה בפיגור והיה אפשר להרגיש את הלחץ של כולם. המטרה של כולנו זהה: לקטוף כמה שיותר תארים, שיסללו לנו את הדרך למעלה".

 

(מה קרה במחצית השנייה?

"לקראת סוף הרבע השלישי התחלנו להתעורר. 'האסימון' נפל לנו והיינו חדורי מוטיבציה להעפיל לגמר הגביע. ההחלטות הנכונות של המאמן, ארז רייכלט, בתחילת המחצית השנייה, היו אלה שהשפיעו על מהלך המשחק ועל השינוי שהביא למהפך בתוצאה. במחצית השנייה היינו אגרסיביים יותר. אני, באופן אישי, נתתי מעצמי יותר, כי פתאום קלטתי שאין עוד הרבה זמן לסוף המשחק ואנחנו חייבים להיות בגמר. זה מה שהיה".

.

(איפה אתה רואה אותך ואת הקבוצה בעוד חמש שנים?

"אני מאמין שבעוד חמש שנים מכבי נתניה בכדורסל תגיע לליגת העל – אם רק נמשיך לשחק כמו שאנחנו משחקים היום. אני רואה את עצמי ממשיך בקבוצה ועושה כל שביכולתי כדי להגיע הכי רחוק שאפשר. אנחנו נגיע".

 

 

 

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן