מכבי נתניה: הפריחה המאוחרת של טל איילה

0
308
טל איילה - מכבי נתניה. נתניה און ליין
טל איילה, מכבי נתניה. צילום ניר אנשר - נתניה און ליין

 

כשקבוצת מכבי נתניה עמדה בקיץ האחרון על סף פירוק, ובמצבה הפיננסי באותה עת כלל לא היה ברור אם יצליחו פרנסיה להרכיב קבוצה ראויה, סומנו כחלק מתכניות החירום מספר כדורגלנים ששיחקו עד לאותה עת בליגות הנמוכות. רק לאחר כניסתה לתמונה של ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, שמינתה את דורון אוסידון ליו"ר הקבוצה והוא, בצעד מהיר יחסית מינה את שלומי דורה למאמן, הוחל בבנייה מחודשת – בהתאם לתקציב שנבנה. טל איילה, אחד הקשרים המצליחים יותר עד לאותה עת בליגה הלאומית, סומן גם על-ידי אוסידון ודורה. שישה מחזורים עמוק בשליש הראשון של ליגת העל, ונדמה כי טל איילה האלמוני יחסית, גם השתלב בקבוצה וגם נחשב – בשלב זה – להפתעה נעימה בהחלט. בראיון לספורט נתניה און ליין מדבר טל איילה על התקוות והחלומות וגם על הפריחה המאוחרת יחסית.

ביום שבת שעבר רשמה נתניה ניצחון ראשון (על בני יהודה). למרות הניצחון נדמה, כי נתניה התקשתה מאוד לתרגם מהלכים לשערים. למה?
"אני בהחלט מסכים איתך, שהלך לנו – יחסית – קשה. מנגד, לא עצרנו לרגע והגברנו לחץ ככל שהזמן עבר. הניצחון הזה היה חשוב לכולנו, גם מבחינה מוראלית וגם מבחינה מקצועית. כולנו מאמינים שככל שנתגבש, ואל תשכח שאנו סובלים מגל פציעות שבכל פעם מזעזע את ההרכב, הניצחונות ייערמו ויגיעו".

ניתן גם לומר שבמשחק מול בני יהודה המזל שיחק תפקיד משמעותי, כיוון שנרשמו פספוסים רבים לכתומים…
"תראה, המחצית הראשונה – מבחינתנו – הייתה ממש גרועה. אכן, יכולנו לרדת למחצית בפיגור גדול יותר. השיחה שהתקיימה בחדר ההלבשה במהלך ההפסקה, תרמה רבות לתחושה הכללית ולמהלכי המשחק. אני מאמין, שרמת המשחק שלנו במחצית השנייה הייתה אחת הטובות שהצגנו. במחצית השנייה באה לידי ביטוי עבודת הצוות. למרות שהמשחק התקיים בבלומפילד, במחצית השנייה היו אלה האוהדים שנתנו להרגיש כאילו במשחק ביתי".

מבחינתך זו העונה הראשונה בליגת העל. כיצד אתה רואה את התאקלמותך בקבוצה בכלל ובליגת העל בפרט?
"במכבי נתניה, לעניות דעתי, התאקלמתי בצורה הכי טובה שיכולה להיות. אני מרגיש ממש טוב עם העזרה והסיוע של כולם. כמובן, שבמועדון מכבי נתניה התחושה היא של בית חם. זה מתבטא בצוות המקצועי, בחברים שלי לסגל הקבוצה ובאוהדים שמעודדים, מביעים דעה, מדברים ואפילו מציעים רעיונות. לשחק בליגת העל, מבחינתי, זו הגשמת חלום. ברור שמדובר בליגה איכותית יותר מהליגה הלאומית וברור שאני מתאמץ הרבה יותר כדי להוכיח את יכולותיי. למרות זאת אני מאמין, שדווקא בגלל זה אצליח לממש את היכולות שלי בצורה הטובה ביותר. מבחינתי, זה לא מובן מאליו כל דקת משחק שאני מקבל".

האם צירופך לליגת העל, למכבי נתניה, בגיל 26, הגיע לך בהפתעה?
"לא כל-כך הופתעתי, כיוון שעשיתי בעונה האחרונה עונה מצוינת בלאומית. הייתה לי הרגשה שיפנו אלי. בתוך תוכי ידעתי שאגיע לליגת העל. ואכן, קיבלתי מספר הצעות, אבל ההצעה של מכבי נתניה הייתה, בעיני, הטובה ביותר. ממש שמחתי שהכל הסתדר על הצד הטוב ביותר".

בינתיים, מבחינה סטטיסטית, אתה מגיע למצבים. השאלה היא מתי הם יבשילו לגולים?
"הכל עניין של זמן. כמו שלקח לנו שישה מחזורים להביא ניצחון ולתרגם מהלכים לשערים, גם אני, באופן אישי, מאמין שבישולים וגולים שלי הם רק עניין של זמן. כולנו מאוד מעודדים מהניצחון וכולנו נשקיע עוד יותר כדי לשמר את המומנטום. בסופו של דבר כדורגל נמדד במשחק הקבוצתי של כולם".

ארבעה שחקני סגל מובילים קרעו את הרצועה, מקרה שהוא בהחלט נדיר, איך השחקנים שנותרו מתמודדים עם מצב מסוג זה?

"כאשר זה קרה לערן לוי ולדיע סבע אמרנו נדיר – אבל אחרי זגורי ואולי גם עומר פרץ שטרם קיבל את ההבחנה הסופית, אני חייב לומר, שלמרות שאני לא מאמין בעין הרע, מחשבות מסוג זה בהחלט מתגנבות. אני, כמו כל השחקנים וכמובן הסגל המקצועי, מתפללים ומייחלים לכולם לחזור במהרה למגרש. כל שנותר לנו הוא לעשות את המקסימום ולתת את הכל כי הקבוצה היא מעל כולנו".

מכבי נתניה צפויה לשחק משחק בית מול כפר סבא ולא באצטדיון עקב שזרוע. האם המומנטום יישמר?
"זה לא משנה אם מדובר במשחק בית או במשחק בחוץ: אנחנו, כל אחד ואחד מאיתנו, מגיע עם מטרה אחת בלבד והיא לנצח את המשחק ולהוסיף שלוש נקודות למאזן שלנו. אני גם די בטוח, שקהל האוהדים של נתניה יידע לספק את האווירה המתאימה כדי שכל אחד על המגרש ירגיש כאילו ומדובר במשחק ביתי".
:

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן