מודל מיוחד לקליטת עולי צרפת בנתניה

0
298
נתניה פורצת דרך בטיפול בקליטת עולי צרפת. צילום רן אליהו

הצלחה חסרת תקדים ליחידה הייעודית, שהוקמה במינהל הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית נתניה, – מודל הקליטה הישובי לעולי צרפת, המהווה עבור העולים כבית בו הם מקבלים שירות רגיש תרבות, מכוון לצורכיהם – הכל תחת קורת גג אחת.

למעלה מ- 1,000,000 שקלים בשנה משקיע מינהל הרווחה בעירייה באוכלוסיית העולים – כל זאת על מנת שקליטתם תהיה טובה, ככל שניתן, בסיוע כל הגורמים הרלוונטיים. ביום עיון ייחודי שהתקיים בשבוע האחרון השתתפו עובדי רשויות מרחבי הארץ שהגיעו במיוחד לנתניה כדי ללמוד ממודל זה וליישמו בערים אחרות.

צוות היחידה מורכב מעובדות סוציאליות, מלוות משפחה ובנות שירות דוברות צרפתית. השירות הניתן ביחידה הוא אישי וכולל ליווי צמוד של "יד ביד" במגוון רחב של תחומים: מיצוי זכויות, סיוע אל מול ביטוח לאומי, משרד השיכון, הפנייה לסיוע משפטי, סיוע לנשים חד הוריות, הדרכות להורים , טיפול זוגי, שיקום תעסוקתי ועוד.

לצד הסיוע הפרטני למשפחות, פותחו תכניות רבות לרווחת האוכלוסייה – הוקם תיאטרון קהילתי לנשים, בו הן מביעות עצמן, מעבדות את תחושותיהן וחוות חוויות השתייכות. כמו כן, הוקמה קבוצת כדורגל "אבות ובנים", אשר פעלה בשנה האחרונה במזרח העיר. 12 זוגות של אבות עולים מצרפת יחד עם בניהם התאמנו בלווי מאמן מקצועי והשתתפו בליגה האזורית.

פעילויות נוספות הקיימות ביחידה הם מועדון הורים עם הרצאות וסדנאות מרתקות, טיולים חווייתיים ברחבי הארץ, מועדונית, סדנת "אביב" להגנה עצמית עבור נשים בשיתוף המשטרה, "בית חם" לנערים עם ארוחות, סיוע בלימודים, העשרה ועוד.

הצלחתה של היחידה הביאה את משרד הרווחה לפנות אל ראש מנהל הרווחה, רותי גור, בבקשה לקיום יום עיון בו השתתפו עובדים מכל רחבי הארץ לצורך למידת המודל. יום העיון התקיים במעמד מנכ"ל העירייה אבי בן חמו, סמנכ"לית משרד הרווחה איריס פלורנטין, מנהל המחוז במשרד הקליטה חי אסולין, מנהלת שירותי הרווחה במשרד הקליטה שרה כהן וחברת המועצה הממונה על הרווחה שמחה שמואל.

במהלך היום הועלו נתוני משרד הקליטה שציינו את העובדה, כי נתניה נמצאת במקום הראשון בארץ כעיר קולטת עליה מצרפת. מעיריית נתניה נמסר, כי העשייה העשירה בעיר לטובת העולים מסייעת בקליטתם ומקלה על המשפחות בתהליך. בנוסף הובא ביום העיון מחקר אקדמאי של האוניברסיטה העברית שנבחר לקיימו בנתניה.

סמנכ"לית משרד הרווחה הודתה במכתב להנהלת העיר וציינה לשבח את המנהיגות ואת העבודה פורצת הדרך בטיפול בעולי צרפת בעיר. כמו כן הדגישה, כי "נתניה פורצת דרך בטיפול בקליטת עולי צרפת".

ראש מינהל הרווחה בעירייה, רותי גור, אמרה: "העולים זוכים לשירות רגיש מותאם לצרכיהם תחת קורת גג אחת".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן