מהמרים בכל פינה

0
109
צילום fotolia

אתר בלתי חוקי להימורים שהוקם בניגוד לחוק, על אדמות מדינה במושב באזור, פונה על-ידי מפעיליו, זאת בעקבות פעולת אכיפה משותפת של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל ושוטרי מרחב השרון במשטרת ישראל.

על-פי החשד מפעילי המקום, שהתמחה בהימורי "בינגו" האסורים על-פי חוק, שכרו מבנה בתוך משק במושב. בעקבות פעולות אכיפה של מפקחי רשות מקרקעי ישראל, הם נאלצו להתפנות בעצמם ולסגור את האתר. מפקחי הרשות הבהירו לבעלי הזכויות במשק בו פעל בית ההימורים, כי הפעלת בית עסק על קרקעות המשק מהווה עבירת שימוש חורג, מנוגדת למטרת הקצאת הקרקע ומהווה הפרה של ההסכם בין רשות מקרקעי ישראל למושב.

לנתניה און ליין-ksn נמסר, כי הטיפול בנושא החל לאחר שגורמי מודיעין ממשטרת מרחב השרון הפנו את תשומת לב החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל ודיווחו על איתור בית העסק הבלתי חוקי הפועל במקום.

"מדובר במקרה מובהק של הוספת חטא על פשע – בית עסק להימורים בלתי חוקיים המוקם על קרקע תוך עבירות של שימוש חורג והפרת חוזה. חוכרי משקים במושבים מקבלים מהמדינה קרקעות למטרת מגורים או חקלאות, ובכל מקרה אסור להפעיל על קרקעות אלה בתי עסק – גם אם מדובר בחנות צעצועים ולא בקזינו בלתי חוקי", מסר ישראל סקופ, מנהל החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.

על-פי הערכות גורמי מודיעין במרחב, בכל רגע נתון פועלים בעיר נתניה כעשרה "קלובים" (בתי הימורים א.ח), כשמרביתם מבססים את פעילותם על חברים קבועים במטרה למנוע, כמה שניתן, את איתורם. מרבית ההימורים המתנהלים באזור נתניה מבוססים על משחקי קלפים, כאשר המארגנים מאפשרים למשתתפים ללוות כספים מהם בריבית קצוצה.