מ"הדסה נעורים" בנתניה – למפעל אאודי בגרמניה

0
314
חניכי מגמת הרכב "הדסה נעורים" בסיור לימודי בגרמניה. צילום באדיבות "הדסה נעורים"

12 חניכים של כפר הנוער "הדסה נעורים" חזרו לאחרונה מהשתלמות לימודית מיוחדת בגרמניה. במסגרת ההשתלמות, שהו התלמידים שבוע ימים בעיר פרנקפורט, בה נמצאת המכללה ללימודי רכב של איגוד המוסכים של גרמניה. כל התלמידים שנסעו הם תלמידי מגמת הרכב של "הדסה נעורים", שצפויים להמשיך וללמוד את המקצוע גם בכיתות י"ג ו- י"ד.

במהלך הלימודים במכללה, קיבלו התלמידים השראה מקצועית ולמדו נושאים מיוחדים הקשורים ברכבים. בנוסף, ביקרה המשלחת במפעלי חברת הרכב "אאודי" בשטוטגרט, שם ראו כיצד מייצרים רכב של ממש. לאחר מכן, ערכו התלמידים סיור במוזיאון של חברת הרכב "פורשה" וכן ביקרו בתערוכת מכוניות עתיקות. התלמידים אף ביקרו בבית הכנסת העתיק המרכזי בעיר פרנקפורט וכן בילו את ערב שישי בקבלת שבת מרגשת אצל משפחה יהודית שאירחה אותם.

ראש המשלחת ורכז מגמת מכונאות צמ"ה, ארנסט אבנסוב, סיפר על חשיבות הנסיעה עבור תלמידים: "הנסיעה הזו מעניקה לתלמידים מוטיבציה לחיים ורצון להתקדם ולכן חייבים לשמר אותה גם בשנים הבאות".

נתן ביטון, מנהל כפר הנוער "הדסה נעורים, הוסיף: "כבית ספר מדגים טכנולוגית המאגד בתוכו סדנאות רכב וריתוך עם הציוד החדיש ביותר בתחום חשוב לנו לתת לחניכים אפשרות לרכוש ידע בטכנולוגיות חדישות ולראות איך תעשיית הרכב עובדת בחו"ל. זוהי השנה ה-11 שמשלחת של חניכי יב' יוצאת לגרמניה ואנו מתכוונים לשמר את המסורת עוד שנים רבות".

עינת רייך, מהנהלת הפורום הציבורי: "מצויינות יכולה להתבטא בהרבה מאד אופנים. במגמת הרכב, יש לנו תלמידים מצטיינים ברמה הגבוהה ביותר והלימודים במגמה זו, תבטיח את עתידם בצבא ובהמשך הדרך גם באזרחות. תרומתי לפרויקט חשוב זה מהווה סיפוק רב עבורי ואני מקווה ששותפים נוספים יצטרפו למטרה נעלה זו".

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נמסר, כי בכפר הנוער "הדסה נעורים" , בפיקוח המנהל לחינוך התיישבותי פנימייתי ועליית הנוער במשרד החינוך, ובבעלות הסוכנות היהודית ונשות הדסה, מתחנכים כ – 430 תלמידים מהם 350 תלמידי פנימייה. חניכים מגיעים מקצוות הארץ ורבים מהם עלו ארצה ממדינות שונות בעולם: 30% מאתיופיה, 40% מברית המועצות ועוד.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן