מדינת ישראל נגד ריקו שירזי

0
111
אילוסטרציה. פוטוליה

בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של ריקו שירזי, בפעם השמינית, עד ליום שני הקרוב. הפרקליטות הגישה, ביום חמישי, לבית משפט הצהרת תובע, על פיה יוגש כתב אישום נגד שירזי, תושב נתניה העצור מזה כ-50 ימים, במסגרת פרשה 512.

שירזי נעצר כאמור לפני כ-50 ימים במסגרת עשרות מעצרים של ראשי העולם התחתון וחייליהם. המשטרה מייחסת לשירזי חשד במעורבות ברצח גיא יחזקאל בגרמניה וכן חשד למעורבות בניסיון הרצח של אסי אבוטבול בפתח הקזינו שהיה שייך לאביו, בפראג. כמו כן מייחסת לו המשטרה חשד לקשירת קשר לביצוע פשע וביצוע עבירה במסגרת ארגון פשיעה.

שמונה פעמים הוארך מעצרו של שירזי. בהארכות המעצר האחרונות נדרש אישור היועץ המשפטי לממשלה, שכן כל הארכת מעצר מעל ל-30 ימים, ללא הגשת כתב אישום, נדרשת תשומת לב ואישור מיוחד.

לאורך כל דיוני הארכותה מעצר טען פרקליטו, עו"ד ג'קי סגרון, כי שירזי מוחזק ללא סיבה וכי בעוד הוא שיתף פעולה עם המשטרה, חוקריו לא הטיחו בו מה מייחסים לו וכן לא עימתו אותו מול החשדות נגדו. שירזי אף ביקר את הליך הגשת הבקשות לאישור ליועץ המשפטי לממשלה וטען, כי נדרשת יותר תשומת לב ובדיקה בעניין.

בשבוע שעבר טענה המשטרה להתפתחות חשובה בחקירה סביב עד מדינה נוסף נגד שירזי. גורמים במשטרה ידעו לספר, כי עד המדינה החדש "הפליל" את שירזי וכי בידי המשטרה מספיק חומר על מנת להגיש נגדו כתב אישום.

בעקבות הגשת הצהרת התובע, האריך בית המשפט את מעצרו של שירזי עד ליום שני הקרוב, בו ככל הנראה יוגש כתב האישום נגדו בגין רצח, ניסיון לרצח וקשירת קשר לביצוע פשע במסגרת ארגון פשע.

ג'קי סגרון מסר לנתניה און ליין – ksn, כי שירזי מכחיש בתוקף את העבירות המיוחסות לו: "כשמדינה מסמנת אזרח ורוצה אותו מאחורי סורג ובריח ויוצרת ראיות יש מאין, מאד קשה לפרט להתגונן ומכל מקום הוא נסחף לתוך משפט ממושך, הוצאות כבדות וניהול הליך מיותר. הכל שלא לצורך".

גורם בכיר סיפר לנתניה און ליין – ksn, כי המעצרים של הבכירים בעולם הפשע בישראל, יצרו כאוס בקרב העולם התחתון. לדבריו "אין ואקום בעולם הזה, כל הקטנים שפחדו עד היום, ינסו להרים ראש. אין מי שיחזיק את העדר. לעדר בלי רועה יש משמעויות קשות והציבור עלול לשלם על כך".

עוד מסר הגורם, כי במשטרה היו נחושים לבצע מעצרים רבים ומשמעותיים על מנת לשנות את תדמיתם בעיני הציבור, שבתקופה האחרונה קיבלה מכה קשה וכן להעלות את המורל מבית. לדבריו אין ספק שהמשטרה שינתה את מפת הפשיעה, אבל לא בטוח שזה היה צעד חכם, כי כבר השטח תוסס וכבר מתחילים להרגיש את הכאוס בעולם הזה.

מייצג: עו"ד ג'קי סגרון
מייצג: עו"ד ג'קי סגרון

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן