מאסר עולם לרוצחה של זהבה צ'קול

0
455
זהבה צ'קול - נתניה
זהבה צ'קול ז"ל. צילום רפרודוקציה - נתניה און ליין

אריציה אקאל סונגו, אזרח קונגו, נדון בבית המשפט המחוזי מרכז – לוד, למאסר עולם, בגין רצח בכוונה תחילה של זהבה צ'קול ז"ל מנתניה. בית המשפט גזר על הנאשם לשלם פיצויים בסך 498 אלף שקלים לבני משפחתה של צ'קול – 258 אלף שקלים לאמה ו-80 אלף שקלים לכל אחד מאחיה הקטינים.

בחודש מרץ 2013 נמצאה גופתה של זהבה צ'קול (18) מוטלת על מעקה זכוכית התוחם את קומת הבריכה של מלון כרמל בנתניה. קדמה לרצח היכרות בין סונגו, שהתארח במלון כרמל אצל חברו הכדורגלן, סרג' לופו, לבין זהבה צ'קול. השניים הכירו במקום בילוי בנתניה והפכו לידידים.

מכתב האישום שהוגש נגד סונגו עולה, כי בבוקר הרצח, בילו השניים במלון כרמל וקבעו להיפגש שוב בשעות הערב. סונגו חזר למלון בשעת לילה מאוחרת וזהבה שהמתינה לו, כעסה על האיחור. השניים עלו לחדר במלון וזמן קצר לאחר מכן התפתח ביניהם ויכוח. צ'קול דרשה מסונגו שישלם לה 200 שקלים שלטענתה היה חייב לה, אולם סונגו אמר לה שאין ברשותו ושתמתין עד למחרת שיוכל להמיר את הדולרים שיש לו.

עוד טענה התביעה, כך על-פי אחת מעודיותיו של סונגו במהלך חקירתו, כי צ'קול דרשה את הכסף ואיימה שתפתח את החלון ותצעק שהוא תקף ואנס אותה. בתגובה, חנק סונגו את צ'קול. כשהבחין שהיא אינה נושמת, השליך את גופתה מחוץ לחלון החדר והלך לישון. הגופה נמצאה בבוקר על-ידי עובר אורח.

בתחילה נעצר חברו הכדורגלן ששיחק באותה עת במכבי נתניה ואשר שהה במלון – לאחר שסונגו הפליל אותו. אולם, זמן מה לאחר מכן חזר בו סונגו. למרות זאת כפר סונגו בעבירות המיוחסות לו וטען, כי לא הוא חנק אותה. אולם, בהמשך – שוב שינה גרסה, הודה ואף שחזר את הרצח.

על מנת לקבוע את סכום הפיצויים הוגש תסקיר על אודות משפחתה של צ'קול. בעקבות התסקיר, קבע שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, רמי אמיר: "עורכת התסקיר העריכה, שכל בני המשפחה יידרשו לטיפול ושיקום ארוכי טווח, וכי ענישה כבדה והולמת תסייע להם לעבד את האבל ולהוביל לתהליך טיפולי ושיקומי כאמור. כן המליצה בתסקיר משלים על חיוב בפיצויים כדי לסייע בכך".

עוד קבע השופט אמיר, כי "בנסיבות תיק זה, ובמיוחד בשים לב לנאמר בתסקיר, הוסיפה בא כוח המאשימה וטענה, כי לא רק שניתן, אלא גם ראוי ונכון לפסוק לכל אחת ואחד מבני המשפחה את הפיצוי המרבי".

בעוד התביעה ביקשה מבית המשפט לפסוק פיצויים לכל אחד מבני משפחתה של צ'קול, ההגנה טענה, כי יש לחייב את הנאשם לפצות את כל בני משפחת המנוחה בסכום כולל, בשיעור הסכום המרבי הקבוע בחוק, לא פחות ולא יותר.

השופט אמיר קבע, כאמור, לכל אחד מבני המשפחה סכום פיצויים, אל קביעתו הצטרפו השופטים ליאורה ברודי וסגן אב בית הדין השופט, מנחם פינקלשטיין.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן