לקט ישראל: 4.5 טון פירות הדר נקטפו בפרדסי צורן

0
94
צילום באדיבות לקט ישראל

הפירות שנקטפו יחולקו על-ידי 180 עמותות למשפחות נזקקות, ניצולי שואה, קשישים ועוד

כ-100 מתנדבים של לקט ישראל הגיעו ביום שישי האחרון לפתוח את החורף בצורן: קטיף חגיגי נערך בפרדס של לקט ישראל ביישוב, והמתנדבים, שנהנו ממזג האוויר החמים ומריחות פרי ההדר, קטפו כ-4.5 טון של קלמנטינות ותפוזים.

 

למערכת נתניה און ליין – ksn נמסר, כי הפרדס נחנך לראשונה החורף, לאחר שניתן בשנה שעברה כתרומה על ידי חקלאי מהאזור. הפרדס, המתפרש על-פני שטח של 40 דונם, לא טופל בשנים האחרונות בשל סיבות כלכליות. עקב ההזנחה, גדלו על העצים פירות קטנים אשר נשרו – ונרקבו. לאחר ביצוע עבודות שיקום במהלך השנה האחרונה, החל הפרדס להניב פירות ראשונים.

צפי יבול פירות ההדר בשנה זו הוא כ-100,000 ק"ג, וכ-135,000 ק"ג פירות בשנה הבאה. כל הפירות שייקטפו יעשו את דרכם אל משפחות נזקקות, עמותות המטפלות בילדים בסיכון, ניצולי שואה, בעלי מוגבלויות, קשישים ועוד. יכולתה של לקט ישראל לחסוך בהוצאות נטיעה, שינוע, אריזה, ושיווק – הופכת את הפרויקט הזה לבר מימוש.

הפרדס בצורן מצטרף לשני השדות בגידול עצמי של לקט ישראל, בקבוצת שילר ובנהלל, אשר מטרתם לגדל ירקות (בעיקר ירקות שורש) שנועדו להשלים את סל המזון הבריא המסופק על ידי הארגון לנזקקים.

הקטיף החגיגי נערך כאמור ביום שישי האחרון והמתנדבים הרבים שינסו את מותניהם וקטפו 3,200 ק"ג קלמנטינות וכן 1,200 ק"ג תפוזים, שיועברו כולם למשפחות נזקקות ברחבי הארץ, דרך 180 העמותות עמן עובד ארגון לקט ישראל.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן