כ-70 אחוז מכספי התמיכות יועברו למוסדות דת

0
115
מועצת נתניה
מועצת העיר נתניה

מועצת העיר בישיבתה, בשבוע שעבר, אישרה את המלצת ועדת תמיכות למתן תמיכות לעמותות בנתניה לשנת 2016.

מתוך העמותות שיקבלו תמיכות בולט באופן כמעט מוחלט מקומן של העמותות הדתיות, שמהוות כ-70 אחוז מסך כל מקבלי התמיכות. רק כ- 30 אחוזים הן עמותות המוגדרות חילוניות. בין מקבלי התמיכות 51 בתי כנסת ו- 11 כוללים. בין הכוללים ניתן למצוא את "נר הרחמים" עם כ-47 אלף שקלים, "נחלת חיים" – 59 אלף שקלים, "תפארת למשה" – כ-86 אלף שקלים, ישיבת ראדין – 20 אלף שקלים, "בית יוסף" – 48 אלף שקלים ו"בתורתו יהגה" – 46 אלף שקלים. סה"כ יקבלו 11 הכוללים למעלה מחצי מיליון שקלים תמיכה לשנת 2016, בתי הכנסת יקבלו אף הם כמעט חצי מיליון שקלים.

אל מול סכומי תמיכות אלה בולט חסרונם של גופים חילוניים המהווים רק כ-30 אחוזים ממקבלי התמיכות, בהם איגי – ארגון הנוער הגאה שיקבל רק כ-4000 שקלים לשנת 2016, מרכז סיוע לנפגעות תמיכה מינית – כ-13 אלף שקלים בלבד, יד שרה כ-20 אלף שקלים ואלו"ט כ-8500 שקלים.

תנועות הנוער בנתניה נמנות אף הן עם מקבלי התמיכות – המובילה היא תנועת בני עקיבא עם 212 אלף שקלים, אחריה הנוער העובד והלומד עם 74 אלף שקלים, הצופים -73 אלף שקלים, מכבי הצעיר 48 אלף שקלים ואריאל – 22 אלף שקלים.

חבר מועצת העיר, רפאל ימין, הדגיש את חוסר הפרופורציה בין התמיכות למוסדות דת ולעמותות חילוניות. למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין מסר, כי "עצוב שבוחרים להעביר מאות אלפי שקלים למוסדות דת, שיכולים להסתדר בלעדיהם ואילו למרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית מעבירים סכום זעום של 13 אלף שקלים. גם לתנועות הנוער נותנים תקציב זעום של עשרות אלפים בודדים. צריכים לבחון מחדש את כל נושא התמיכות. ישנם מוסדות שיוכלו להסתדר ללא תמיכה וישנם מוסדות שזקוקים נואשות לתמיכה. תקציב התמיכות יכול לשנות את פני הנוער בעיר, יש מקום לשבת ולעשות חשיבה מחדש".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן