ירכי עוף במלח גס עם תפוחי אדמה

1
1757
עוף אפוי. צילום fotolia

קבלו מנה מהירה וטעימה, ההופכת את מנת העוף לעסיסית במיוחד. וכן, אם אתם מתעקשים, אפשר גם לזרוק מקל רוזמרין מלמעלה…

אז מי מבשל אצלכם בבית? אם הייתי מקבל שקל על כל פעם ששואלים אותי "אז מי מבשל אצלך בבית"?, הייתי יושב עכשיו על איזה אי בודד, עם ברמן צמוד שמכין קפריניות ללא הפסקה וסושימן שדג דגים טריים ומגלגל סושי טרי ממחצלת J

האמת, הגיע הזמן שנפתח את זה. אני מבטיח כנות! ללכת ככה בעדינות בין השורות, מקווה שבסוף תצליחו לקבל את התשובה האמיתית.

כל מי שמכיר אותי יודע, שמאז ומתמיד המטבח הוא הטריטוריה שלי. כמה נקודות להבהרה לפני שנגיע לתשובה: ראשית, אני אמנם חולה ניקיון, אבל בדרך כלל מעדיף את הניקיון של אלה אשתי. ועכשיו שהיא כבר לצידי ומנקה אחריי… אז המטבח הביתי גם שלה, בכל זאת, היא מסדרת אחריי ויודעת איפה כל דבר נמצא…

מהדייט הראשון שלנו הבנתי שזכיתי!  לקחתי את אלה למסעדה יוקרתית. היא ויתרה על כוס התה והעוגה וביקשה לאכול מנה ראשונה, עיקרית, קינוח ובקיצור כמה שיותר. זה פשוט: אלה רעייתי משתבחת כמו יין טוב. גם החיך שלה – היא מעדיפה את הדליקטסים, מבחינה בין טוב ורע בבישול בכלל ובגורמה בפרט ויש לה גם רגעים שהיא חשה מיכל אנסקי.

 אז בוא נעצור לרגע את ההתחנפויות ונדבר על הבישולים שלה (שום מילה על השניצל הראשון שהיא הכינה לי ומאז הרבה השתנה). אני יודע בוודאות, שבעוד כמה שנים הבנות שלנו יתקשרו לבקש מאמא את הפסטה שלה, או השניצלים העסיסיים שלהם.

אז ככה, מראשון עד חמישי המטבח הביתי, למעשה, שלה. ארוחות הצהריים באחריותה. זה יכול להיות בבית והרבה פעמים גם בחוץ. ארוחות ערב, אם אני בבית, באחריותי. בשישי אנחנו נכנסים, כל בני המשפחה, למטבח. ממה שיוצא, כולנו  מרוצים פלוס האורחים. נסו, זה מגבש מאוד את המשפחה!

תכל'ס, אלה לא כל-כך אוהבת את המטבח וזה לא מסתדר לה עם התחביבים האחרים, הקריירה והאוניברסיטה. עם חוסר האהבה ובלית ברירה, בכל זאת מדובר בבית עם נפשות גרגרניות. אלה פיתחה כל מיני מתכונים של ארוחות צהרים, בקלילות שלא תתואר. הילדות זוכות לקבל תבשילים ומנות גורמה לצהריים, שלא מביישות שף צמרת מוביל ותמיד תמיד מתקשרות לספר על סיפורי ההצלחה של אמם. אז בשקט בשקט, גנבתי לה כמה מתכונים. בכל זאת אני משוגע על מהיר, טעים וקל להכנה.

עוף עם תפו"א במלח

חומרים:

4 ירכיים

4 שוקיים

חצי קילוגרם מלח גס

קילוגרם תפוחי אדמה לתנור

שמן זית

מקל רוזמרין לשדרוג

אופן ההכנה: 

לוקחים את כרעי העוף (המחולקים לירך ולשוק), מכניסים לסיר עם מים ולבשל למצב של הרתחה. להוציא את חלקי העוף ולשטוף היטב. נוטלים תבנית לתנור, מרטיבים נייר אפייה ומרפדים. מניחים את חלקי העוף עם תפוח האדמה ומפזרים מעל ומסביב מעט שמן זית. לוקחים מלח גז ומניחים מסביב לעוף ומסביב לתפוחי אדמה. מכניסים לתנור על חום גבוה, הכי גבוה, לחצי שעה עד 40 דקות. תפקידו של המלח הוא גם להעלות טמפרטורה וגם לספוח ולספוג את נוזלי העוף. התוצאה: עוף צלוי ועסיסי. יש המשדרגים את המנה עם מקל רוזמרין מעל לכל (רצוי שלא ייגע בעוף). ניתן לקשט את המנה בזמן ההגשה באין-ספור וריאציות (החל משמיר קצוץ, דרך עירית ופטרוזיליה טרייה ואפילו חתיכות בצל ירוק קצוץ.לפי הטעם והסגנון). מה מגישים ליד? מכניסים כמה ירקות לסלייסר, לתת לילדים לסובב והנה, יש גם סלט בריא בצד. ואגב, ילדים שחותכים ירקות (באמצעות הסלייסר) מרגישים מחוברים יותר ויש סיכוי גבוה שבסוף הם יהפכו לאכלני ירקות.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן