הללויה – המופע שגרם לקהל להזיל דמעה

0
175
הללויה
שלישיית הללויה. צילום דנה בר און

 

עולם המוזיקה הוכה הלם לפני קצת פחות משבועיים – עם פרסום ההודעה הרשמית על מותו של לאונרד כהן – האיש שהפך לאגדת מוזיקה עוד בימי חייו. על אף העובדה שעננת מותו של כהן ריחפה בחודשים האחרונים באוויר, והוא עצמו הכין את העולם ליום שאחרי – הן בראיונות עיתונאיים והן באלבום שהוציא, בו כל שיר נשמע כחלק מתוך שיחה ארוכה שלו עם המוות ועם אלוהים – מותו פגע ברבים בלב.

המופע "הללויה" של הטריו ארי גורלי, סיוון טלמור וגל ניסמן אמנם ממלא אולמות בכל רחבי ישראל כבר קרוב לשלוש שנים. אולם, ההופעה במוצאי השבת האחרונה במועדון הברל'ה בעמק חפר, הייתה שונה ועוצמתית יותר. הופעה עם טעם נוסף, שהפכה מהר מאוד מופע מחווה לזמר היהודי, שבימי מלחמת יום כיפור הופיע בפני חיילי צה"ל בשוחות.

בריאיון לעיתון נתניה און ליין – נתניה מדבר גורלי על ההכנות להופעה, השינויים הקטנים שעשו לקראתה, מי הוא לאונרד כהן עבורו ומה החותם שהשאיר.

ספר לי קצת על המופע "הללויה"?
"המופע עצמו רץ כבר קרוב לשלוש שנים והתחיל בספונטניות – כמופע חד פעמי שעשינו בשלישיה, שלישיית זמרים שכולנו גם כותבים. איכשהו יצא שהתברר לנו, שלאונרד כהן הוא מקור הערצה והשפעה על כולנו – גם ברמת הכתיבה. מלבד החיבור מבחינה מוזיקלית, יש את החיבור בין הקולות שלנו שבעיני הוא מאוד מגוון ומעניין. סיוון עם כל מה שיש לה להציע, גל שנותן יותר בלוז ואני עם הקול הנמוך שלי. כמובן שיש גם את הנגיעה בטקסטים עצמם, ההתייחסות לכתוב ולמשמעות, ובכלל לאישיות של לאונרד כהן".

במוצאי שבת הופעתם בברל'ה, שבוע אחרי מותו של כהן. איך זה השפיע על המופע?
"ההופעה הזו הייתה שונה. קודם כל בשל התזמון שלה, שכבר מייחד אותה משאר ההופעות האחרות. היה לנו ברור, שהמוות של לאונרד לא יכול להשאיר את זה אותו דבר. ישבנו לפני המופע וחשבנו על השינויים, שייחדו את המופע אפילו יותר. אני חושב, שהעובדה שאין עין שנשארה יבשה באולם, אומרת הכל".

כמי שמבסס הופעה שלמה על לאונרד כהן, עד כמה שיריו ואופיו מהווים חלק חשוב מחייך?
"את לאונרד כהן לא זכיתי להכיר באופן אישי, אבל אין ספק שהחיבור שלי לעשייה שלו והדרך בה הוא נפטר, ממלאת השראה. הוא עשה דרך מאוד ארוכה וזה מקנה הרבה פרספקטיבה. הוא מת בצורה אחרת. הוא היה מוכן למוות שלו – החל מהדיסק שהוציא בו סגר מעגל עם העולם, ובין בריאיונות. גם כאדם הוא היה מיוחד – ואת ייחודו הביע בטקסטים העמוקים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן