טסה בגובה נמוך ונדונה ל-50 ימי פסילה

0
115
עו
מייצג. עו"ד גל שר-טוב

צעירה תושבת האזור נעצרה לפני כחודשיים בחשד שעל פי המשטרה נתפסה "טסה" בכביש החוף במהירות של 186 קמ"ש. השעה היתה 04:00 לפנות בוקר והשוטרים שעצרו אותה שללו את רישיונה ל-30 ימים.

נגד הצעירה הוגש כתב אישום חמור ובקשה לפסילה עד תום ההליכים, בהזמנה לדין כתב כתב השוטר שהפעיל את הממל"ז, מתחת לגשר השלום ודיווח לניידת, שיצאה למרדף: "כיוונתי את נקודת הכיוון האדומה לעבר הרכב הנ"ל , שנע לכיווני בנתיב אמצעי והיה ראשון בכיוון נסיעתו בעת המדידה. לחצתי על הלחצן ולאחר קבלת תוצאת המדידה עזבתי את המכשיר שהיה תלוי על צווארי ומיד דיווחתי לאתת בן על רכב לבן בנתיב האמצעי. בן אישר שקיבל את הדיווח והוא בקשר עין עם הרכב. מיד יצאתי לכיוון ובהמשך הרכב נעצר בתוך נתניה. הגעתי למקום העצירה, אישרתי לבן כי מדובר ברכב שנמדד". עוד ציין השוטר, כי ברכב היו נהגת ושתי נוסעות.

הנהגת טענה, כי המדידה לא הגיונית וכי היא נסעה במהירות 119 קמ"ש. לדבריה הרכב כלל לא מגיע למהירות שנמדדה בממל"ז.

פרקליטה של הצעירה, עו"ד גל שרטוב, בחן את חומר הראיות ולדבריו הצליח למצוא כשלים ממשיים בדוחות השוטרים, ובהתנהלותם, לרבות חשש כבד לאיבוד קשר עין עם הנהגת וכשל בזיהויה כמי שנסעה במהירות שנמדדה.

בנוסף הצליח עו"ד שרטוב להוכיח, כי זיהוי הרכב ע"י השוטר, לא כלל פרטי זיהוי מספקים כגון מספר הרכב, סוג הרכב וכד', עו"ד שרטוב הציג לבית המשפט מפות וראיות הגנה, אשר הובילו לכך שבית המשפט המליץ לתביעה למחוק את הבקשה לפסילה עד תום ההליכים ולהגיע להסדר שיפחית משמעותית את מהירות הנהגת וזאת לאור דברים שמסרה לשוטר בשטח לפיהם לא נסעה יותר מ 120 קמ"ש.

במהלך הדיונים התעקש השוטר שזיהה בוודאות את הרכב, אולם עו"ד שרטוב הצליח להוכיח שהיה ספק בזיהוי, זאת לאור המרחק הגדול מאד מהמקום בו הופעל הממל"ז ועד למקום מעצרה – כ-5 ק"מ משם בתוך העיר ולאחר שחלפה על פני מחלף ושני רמזורים.

בסופו של דבר, בעקבות הספקות והכשלים הראייתים הגיעו הצדדים להסדר, על פיו תוקן כתב האישום. סגנית נשיאת בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה, טל אוסטפלד נאווי, קיבלה את הסדר הטיעון שנעשה בין הצדדים ודנה את הצעירה ל-50 ימי פסילת רישיון בפועל, זאת בניקוי 30 ימי פסילת רישיון מנהלית. בנוסף נקנסה הצעירה בסכום של 1600 שקלים.

עו"ד שרטוב מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "בסופו של יום נקבע כי לאחר 20 ימי פסילה נוספים, תקבל הנהגת את רשיונה חזרה. אני שמח שהצלחתי להביא לתוצאה שמאזנת את הסיכונים בניהול תיק כזה, שכן לו היתה מורשעת בסופו של יום הייתה צפויה לפסילה ארוכה ביותר וענישה חמורה נלוות".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן