טמפו: בעיית הריח מקורה בתקלה שטופלה

3
120
מבשלת טמפו - נתניה. צילום סיון פרג'

בעקבות שורה של תלונות על מטרדי ריח שהתפשטו בשכונות דרום נתניה, טיפלה חברת טמפו בתקלה

מהנדסה הראשי של חברת טמפו עדכן את האגף לאיכות הסביבה בעיריית נתניה, כי מטרדי הריח עליהם דיווחו תושבים המתגוררים בשכונות דרום העיר, בהן השכונות רמת פולג, עיר ימים וכן קריית נורדאו, טופלה. אישור על-כך מסר למערכת נתניה און ליין – ksn מחזיק התיק לאיכות הסביבה, חבר המועצה עו"ד אדיר בנימיני.

חבר מועצת העיר נתניה, עו"ד אדיר בנימיני. צילום סטודיו ליאורית
חבר מועצת העיר נתניה, עו"ד אדיר בנימיני. צילום סטודיו ליאורית

 במהלך חודש נובמבר התלוננו תושבים מהשכונות על מטרדי ריח, המגיעים בגלים, בהתאם למשטר הרוחות. בעקבות התלונות הללו, ולאחר שנשלחו צוותי מריחים מקצועיים, התברר כי מקור מטרדי הריח, הינו במבשלת "טמפו" הממוקמת בכניסה הדרומית לאזור התעשייה פולג, בנתניה.

בדיקה שבוצעה, כאמור, בחברת "טמפו" העלתה כי במערכת העיבוי החדשה, שהותקנה לפני כשנה ואשר מבוססת על הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, ארעה תקלה פנימית במערכת עיבוי המים, בעת הליך בישול הבירה. במערכת העיבוי, שנועדה למחזר את אדי המים ובכך לחסוך במים ואף בתצרוכת חשמל כמערכת בעלת אופי אקולוגי-ירוק על-פי התקנים המחמירים באירופה, בעת הליך הבישול  של לתת השעורה במים, השתחררו בשל תקלה פנימית אדים דרך מערכת פורק הלחץ. כתוצאה מכך, נוצרו מטרדי הריח.

בעיריית נתניה ביקשו להדגיש, כי מקור הריח, כאמור, הוא מהליך שאינו מהווה כל סכנה לציבור שכן מעורבים בו אדי מים ולתת שעורה מבושלים. עם תיקון התקלה הפנימית, נפתרה הבעיה. מחברת טמפו ביקשו להבהיר, במכתב בו כיתבו, בין השאר, את גורמי העירייה, כי המערכת החדשה – אומנם – מפחיתה באופן משמעותי את הריחות, אך אינה יכולה למנוע באופן הרמטי לחלוטין שחרור אדי המים.

3 תגובות

  1. הכל במפעל מתנהל נפלא : תקלות ריח מטופלות , דליפות אמוניה מטופלות והכל דרך ביקורת עצמית ללא תלונות ולמרות הכל לדעתי מקומו של המפעל לא יכול להמשיך להיות כלכך קרוב לשכונות מגורים.

  2. תודה מיוחדת מסורה לגב' טל פרנקל, אשר גילתה מעורבות רבה מאוד ושבה והציפה שוב ושוב את הסוגיה בפני ובפני גורמים אחרים בעירייה.
    תודה נוספת מגיעה לראש האגף להגנת הסביבה בעירייה, מר מיכה בראל, שפעל בהנחייתי במהירות וביעילות מול החברה על למתן מענה ופתרון לבעיה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן