טלטלה בעולם התחתון: שי שירזי נורה למוות בתל אביב

0
273
תמונת אילוסטרציה של אקדח עם כדורים
צילום fotolia

שי שירזי, מי שכונה בעולם התחתון "הנסיך" ונחשב לבעל חשיבה וניתוח מצבים יוצא דופן, נורה למוות בתל-אביב. שי, שנולד וגדל בנתניה, הוא בנו של ריקו שירזי. על הפרשה הוטל צו איסור פרסום המונע פרסום שמות חשודים ופרטים הקשורים לחקירה עצמה.

במוצאי שבת, בשעה 23:35, לערך התקבל דיווח על אירוע ירי ברחוב משה סנה בתל אביב. מחקירה ראשונית עולה, שרכב שנסע ברחוב משה סנה – מצפון לדרום, עצר ברמזור אדום בצומת הרחובות משה סנה ואלי טבין. כלי רכב עצר בסמוך לרכב, כשלפתע נורו מתוכו יריות אשר פגעו בשניים. הצעיר מביניהם נפצע באורח אנוש ואילו נוסע נוסף כבן 45 נפצע באורח קל בגפיו.

למקום הוזעקו אמבולנסים של מד"א וכוחות משטרה. פראמדיקים ומתנדבים של מד"א ביצעו בצעיר פעולות החייאה ופינו אותו לבית חולים איכילוב, אולם, זמן קצר לאחר מכן, נקבע מותו. הפצוע פונה אף הוא לבית חולים איכילוב ומצבו יציב.

במשטרה בודקים אם הרכב ממנו נורו היריות ארב לשירזי. הרכב ממנו נורו היריות הצליח להימלט מהמקום. כוחות משטרה ערכו סריקות בניסיון לאתר אחר חשודים, אולם כבר כעת ברור כי בשל חשיבותו ומעמדו של שירזי בעולם התחתון, מותו לא יעבור בשתיקה.

שי שירזי (33), בנו של ריקו שירזי, העצור בימים אלה במסגרת פרשה 512, ריצה עד לחודש אוקטובר 2014 עונש מאסר בן חמש שנים בגין סיוע להריגה. שי, שנחשב בימי צעירותו לנער מבריק ובעל שליטה מלאה במחשבים ובלוגיקה, התיש בימי מאסרו את המערכת המשפטית בשורה של עתירות הנוגעות לזכויותיו כאסיר. במרביתם זכה.

עם שחרורו של שירזי, שכונה "הנסיך" וממשיך דרכו של אביו שהרחיקו מכל עסקיו, נכנסו במשטרת ישראל לכוננות חיסולים. במשטרה חששו שעם שחרורו ינסו גורמים בעולם התחתון לחסל אותו, זאת לאחר שהצליח לצבור לעצמו כוח רב בעולם הפשע, במיוחד באזור נתניה, בזכות פעולות עסקיות עצמאיות שנקט.

בעקבות ההודעה על מותו של שי שירזי נמסרה הודעה לאביו, ריקו, המרצה בימים אלה מאסר בפועל.

במשטרה כאמור חוששים מהסלמת המאבקים בין ארגוני הפשע בעקבות החיסול. במהלך הלילה שלאחר החיסול התכנסה הקצונה הבכירה במשטרה בכדי לבצע הערכות מצב. מצבה של העיר נתניה מבחינת מפת הפשיעה לא ברור. העולם התחתון המקומי, שספג שורה של חיסולים בין השנים 2000 ועד 2010 וכן גל מאסרים של גורמים עבריינים מובילים בעיר ובהמשך חיסולו של פרנסואה אבוטבול, הותיר את נתניה פרוצה להתארגנויות מקומיות וללא מה שכונה "שדרה פיקודית" ברורה בעולם הפשע. על דבר אחד מסכימים כולם: מדובר בטלטלה שלא תעבור בשתיקה, וכעת נפתחה מחדש התחרות הלא רשמית בין המשטרה לעולם הפשע – מי ילכוד את הרוצחים ואת שולחיהם ראשון.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן