טביעה נוספת בחוף סירונית

0
224
חיפושים אחר הצעיר שנעדר. צילום איציק בן שושן

חיפושים נרחבים אחר צעיר שנכנס לים בחוף סירונית ונעלם. בלילה שבין שני לשלישי, זמן מה לאחר חצות, התקבלה הודעה על שני צעירים שנכנסו לשחות בים, בחוף סירונית וטבעו. אחד הצעירים נמשה על ידי אזרחים שהיו באותה עת על החוף. צעיר נוסף נעדר.

למקום הוזעקו כוחות הצלה רבים. מאיחוד הצלה נמסר, כי מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה העניקו טיפול רפואי לצעיר שנמשה. מצבו של הצעיר בינוני – קשה. פראמדיקים ומתנדבים של מד"א הוזעקו אף הם למקום וסייעו לטפל בצעיר כבן 30, אשר נמשה מהים.

צעיר נוסף , שככל הנראה, נכנס אף הוא להתרחץ בים, נעדר ונערכים חיפושים אחריו. מזק"א נמסר, כי מתנדבי יחידת הצוללים של זק"א וכן צוות יח"מ הוזעקו למקום על מנת להשתתף בחיפושים אחר הנעדר. בנוסף הוזעקו למקום שוטרים משטרת נתניה, מצילים, אנשים הפיקוח העירוני ומסוק משטרתי, אשר השתתף אף הוא בחיפושים.

פראמדיקית מד"א אוריין לוקץ סיפרה: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 30 בהכרה מעורפלת ותשוש, לאחר שנמשה מהים על ידי אנשים שהיו על החוף. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית חולים כשמצבו בינוני ויציב. סיפרו לנו שהיה איתו אדם נוסף שנעדר במים, נערכות סריקות וצוותים שלנו ממתינים במקום".

יענקי שאטן, חובש רפואת חירום של איחוד הצלה, סיפר: "כשהגעתי למקום יחד עם חובשים נוספים בטרקטורון איחוד הצלה הענקנו סיוע רפואי לצעיר במצב בינוני שנמשה מהמים ע"י אזרחים. כמו כן עדיין נערכות סריקות אחר צעיר נוסף שככל הנראה טבע אף הוא ובשלב זה עדיין לא אותר".

יומיים קודם לכן, ביום שבת בשעות הצהריים הוזעקו כונני מד"א לאירוע טביעה בחוף סירונית בנתניה. מהמים נמשתה דקות קודם לכן אישה בת 47, ללא דופק וללא נשימה. למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נודע, כי האישה נכנסה להתרחץ בים בחוף לא מוכרז ונקלעה לזרם חזק שסחף אותה. זמן קצר לאחר מכן הגיעה אישה למציל בחוף ארבע עונות  וסיפרה לו כי שהיא לא מוצאת את החברה שלה. המציל יצא לים עם אופנוע ים, כשהבחין בהתקהלות בחוף. למקום הוזעקו מצילים ממספר חופים, אשר ביצעו באישה, שהיתה ללא דופק וללא נשימה, פעולות החייאה, עד הגעת צוותי מד"א.

חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום המשיכו את פעולות החייאה והצליחו להחיותה. האישה פונתה במצב קשה לבית חולים לניאדו בנתניה.

לאחר מקרה הטביעה הראשון הזהיר עודד אחרק, המציל הראשי, את המתרחצים שלא להיכנס לים בחופים לא מוכרזים ולא בשעות שאין מצילים: "הכי חשוב שמתרחצים יכנסו אך ורק בחופים מוכרזים ובשעות שיש מצילים. כשאדם מגיע לחוף מוכרז הוא לא צריך להתעסק בסכנות ואיפה להיכנס. רוב הטביעות קורות בחופים לא מוכרזים או בחופים מוכרזים לאחר סיום שעות עבודת המצילים. אנחנו יודעים איפה השטחים המסוכנים, אנחנו מסמנים אותם, לא מאפשרים למתרחצים להגיע אליהם ובכך אנחנו בעצם מונעים אירועי טביעה".

חיפושים אחר הצעיר שנעלם בים. צילום איציק בן שושן
חיפושים אחר הצעיר שנעלם בים. צילום איציק בן שושן

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן