חשד: נתן לבנו לשתות אדולן וגרם למותו

0
302
תמונת אילוסטרציה של אדם אזוק בידיו
אילוסטרציה. צילום פוטוליה

תושב נתניה בן 39 נעצר, ביום חמישי בשעות הלילה, בחשד שנתן לבנו בן ה-17 לשתות כמויות גדולות של סם האדולן, אשר הביאו, ככל הנראה למותו. המשטרה מייחסת לחשוד עבירת גרימת מוות.

מהמשטרה נמסר, כי בתאריך ה-23.9.16 התקבל במשטרה דיווח על קטין בן 17, שנמצא ללא רוח חיים בביתו בנתניה. למקום הוזעקה משטרה. בעקבות חשד חשד, כי מותו של הנער לא היה טבעי, נפתחה חקירה לבדיקת נסיבות המוות. גופת הנער נשלחה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

מתוך ממצאי החקירה עלה חשד שבדמו של הנער נמצאות כמויות גדולות של אדולן. בהמשך אישרו ממצאי נתיחת הגופה את החשד. עוד נמסר מהמשטרה, כי בסיום איסוף הממצאים, תוך ליווי פרקליטות המדינה, נחקר אביו של הנער ונעצר בחשד לגרימת עבירת המתה.

מהבקשה למעצר עולה, כי על פי החשד, האב הדיח את בנו לסמים וכי במהלך השנה הקודמת סיפק לו ריטלין ללא מרשם ואדולן. כתוצאה מכך מת הבן ממנת יתר. המשטרה מייחסת לחשוד עבירות בגין הריגה, גרימת מוות ברשלנו, הדחת קטין לסמים מסוכנים, יצוא, יבוא, מסחר והספקת סמים.

נציג המשטרה טען בדיון על הארכת מעצרו של האב, כי "מדובר במנוח שלא היה משתמש בסמים, על פי דברי חבריו, אביו הצליח להסית את מחשבותיו לשכנע אותו, כי השימוש בסמים יקל עליו".

באמצעות פרקליטו הכחיש החשוד את העבירות המיוחסות לו. פרקליטו טען, כי ככל הנראה הבן נטל את אותו תחליף סם על דעת עצמו. בנוסף טען: "האירוע זעזע את עולמו. לא זאת בלבד שאיבד את בנו באותו לילה ארור, הוא אף נכנס למצב קשה". בנוסף הוסיף הפרקליט, כי על פניו החומר הראייתי מעיד לכאורה על כך שהחשוד לא צרך ביחד עם בנו סמים.

שופט בית משפט השלום בפתח תקווה, גיא שני, נענה חלקית לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו של החשוד עד ליום שני הקרוב. בנוסף נענה השופט לבקשת פרקליטו של החשוד ואסר את פרסום פרטיו.

אדולן הוא סם נרקוטי מלאכותי החוסם השפעתם של סמים אחרים. האדולן משמש לרוב לטיפול בנרקומנים בזמן גמילה או במצבים של התמכרות. האדולן ניתן רק עם מרשם רופא ובאמצעות כדורים. השפעתו של כדור האדולן ממושכת – כ-24 שעות. מטרת השימוש באדולן היא להפחית את הכאב הכרוך בהליך הגמילה ואת התלות הפיזית בסם. ברפואה סבורים כי סם האדולן יכול לבטל השפעות שלילית של דמילה, אולם עם זאת קיימת סכנה בשימוש באדולן, שכן הוא גם יכול לגרום להתמכרות קשה. מינון יתר יכול להוביל למוות.