חשד: לקחה סמים במסיבת טבע והתמוטטה

0
171
ניידת משטרה נתניה השיטור העירוני
ניידת משטרה. צילום: ארכיון נתניה און ליין

צעירה בת 19 התמוטטה במהלך מסיבת טבע שהתקיימה ביום שבת ליד צומת להבים שבנגב. הצעירה אושפזה במצב קשה בבית חולים "סורוקה" בבאר שבע.

בעקבות התמוטטות הצעירה עצרה המשטרה שני צעירים בחשד לארגון המסיבה הלא חוקית, אחד מהם צעיר מנתניה, אשר ככל הנראה היה אחראי על הסאונד במקום. על פי החשד ארגנו החשודים מסיבת טבע לא חוקית ליד צומת להבים. במהלך המסיבה התמוטטה הצעירה שנמצאת במצב אנוש בבית חולים "סורוקה. המשטרה מייחסת לחשודים הפקרה של הנערה ללא טיפול רפואי.

שני הצעירים בני 31 ו-27 הובאו להארכת מעצרם בבית משפט השלום בבאר שבע. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בשישה ימים.

בדיון על הארכת מעצרם טען נציג המשטרה, כי מדובר בשני חשודים, כאשר החשוד הראשון, תושב אחד מיישובי הדרום, ארגן מסיבה ללא רישיון שבמהלכה התמוטטה נערה. כרגע מצבה קשה מאד: "הנער ארגן את המסיבה ללא אישורים, מכר אלכוהול וגבה כסף וכל זאת ללא אישורים. כמו כן, לא דאג שיהיה במקום צוות רפואי". לעניין הצעיר מנתניה, אשר שימש איש סאונד, טען נציג המשטרה, כי הוא גם חשוד בארגון המסיבה יחד עם החשוד הראשון: "עצם ארגון המסיבה ללא אישיון, זה דבר חמור".

במהלך הדיון נודע, כי לא היה במקום צוות רפואי וכי הנערה פונתה לבית חולים רק לאחר ארבע שעות על ידי צעירים אחרים.

פרקליטו של הצעיר מנתניה, עו"ד רן עטיה, טען בדיון על הארכת מעצרו, כי הצעיר נתן את שירותיו המקצועיים לאירוע וכי הוא לא אחראי על רישיון עסק. בנוסף טען, כי סעיף 14 לחוק רישוי עסקים מדבר על ענישה וכתוב, שלא יואשם אדם בעבירת ניהול עסק גם אם הוא שותף רדום או אין לו חלק ברווחים: "זו לא עבירה בת מעצר. 70% אם לא יותר מבעלי עסק נשוא אולמות אירועים גם להם אין רישיון עסק, והחשוד, אנשי סאונד, תקליטנים וברמנים עובדים בעסקים האלה יום יום". בנוסף הוסיף עו"ד עטיה, כי "הבחורה שהתמוטטה לא קשורה אליו. הוא לא מכיר אותה ולא היה בניהם שום קשר. לא הציוד שהוא אחראי עליו גרם לפגיעתה".

פרקליטו של הצעיר מהדרום, טען בדיון, כי "אין שום אינדיקציה של אותה בחורה באיזה מצב היא הגיעה. שתויה לא שתויה?עם סמים, בלי סמים? זה שאולי יש התנהלות של אי הוצאת רישיון.. זו מסיבה לא לילדים בני 10, אלא לילדים מעל גיל 18. מי שמגיע יודע לאיזה מסיבה מגיע. אנשים יודעים למה הם מגיעים".

שופטת בית משפט השלום בבאר שבע, שרה חביב, האריכה את מעצרו של החשוד הראשון בשלושה ימים. השופטת חביב נענתה לבקשתו של עו"ד עטיה ושחררה את הצעיר מנתניה בערבות.

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, מסר עו"ד עטיה, כי "אני שמח על החלטת בית המשפט. בית המשפט נתן החלטה משכילה לאחר עיון בחומר החקירה, שם ניתן למצוא חוזה בין מרשי לבין המארגנים. החוזה מעיד על כך שמרשי נתן שירותי הגברה וסאונד דבר המוכיח כי אין קשר בינו לבין ארגון המסיבה. מרשי לא היה צריך לדאוג לרישיון עסק. כמו כן, מרשי לא מרוויח מכמות המוזמנים אלא רק על פי חוזה המציין סכום קבוע וחד פעמי. בנוסף, המוזמנים למסיבה לא של מרשי. מרשי לא מכיר אותם כמו שלא מכיר את הבחורה שנפגעה. אין חולק כי פגיעת הבחורה לא היה בקשר ישיר או עקיף לציוד ההגברה אותו סיפק לאירוע ומשכך בית משפט הנכבד שחרר אותו אפילו ללא מעצר בית".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן