חשד: הציג עצמו כאיש עסקים המעוניין לרכוש את מכבי נתניה כדי להונות את שותפיו

0
124
"הרוכש אליהו". צילום וידאו: טוהר חלפון - נתניה און ליין

משטרת ישראל סיימה לחקור את פרשיות ההונאה שבמרכזן אליהו ארז (מננה) בן 70 שנעצר ב-17.5.16. עם תום החקירה יוגשו נגד ארז ביום שני בבוקר כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

מהמשטרה נמסר, כי על פי החשד, בשנים 2002-2007 רכש החשוד את אמונם של אנשי עסקים והציע להם להיכנס לשותפות בעסקים בארץ ובחו"ל. לאחר שהשקיעו את חלקם, גנב את כספם, גנב המחאות של "שותפיו" וזייף אותן, תוך גרימת נזקים של מאות אלפי שקלים.

ארז, על פי החשד, נהג להשתמש בהמחאות שלו או כאלה שהשיג במרמה, ולהשתמש בהן בידיעה שאין ולא יהיה להן כיסוי.

מספר חודשים לאחר שנחקר באזהרה ושוחרר בתנאים מגבילים, בנובמבר 2006, עזב ארז את הארץ למדינה זרה. בערב יום כיפור האחרון שב החשוד לישראל באמצעות מסמך מזוייף, ומאז היה מעורב בפרשיות הונאה נוספות.

במסכת ההונאות שנקשרו בשמו של החשוד עולות מספר פרשיות – הצעה בשנת 2002 לאיש עסקים לפתוח חברה לתחזוקת קוטג'ים בקיסריה, כאשר לאחר פתיחת חשבון משותף משך הלוואות בגובה עשרות אלפי שקלים וגנב המחאות של שותפו והשתמש בסכומים של עשרות אלפי שקלים.

עוד פרשיה אליה נקשר שמו של ארז, על פי החשד היא, שכנוע אשת עסקים להיכנס ב-2004 כשותפה במפעל בלטביה, ולאחר מכן משיכת מאות אלפי דולרים מכספה.

בנוסף נקשר שמו ב"רכישת" מכבי נתניה. מחומר החקירה עולה, כי במהלך חודש אפריל השנה הציג החשוד את עצמו בפני אחרים כאיש עסקים המעסיק למעלה מ-5000 עובדים בחו"ל. עוד עלה, כי החשוד פנה לאיש עסקים ואמר לו שאינו בעל אזרחות ישראלית וביקש שיפתח על שמו חברה בארץ וכי הוא מעוניין לרכוש את מכבי נתניה. בהמשך הראה החשוד לאיש העסקים המחאה על סך 3 מיליון יורו שבחקירה התברר כי מדובר בהמחאה של חברה בלגית שפשטה רגל לפני 4 שנים ונסגרה.

על פי החשד, בכל אחד משלבי המגעים ל"עסקה", החשוד לא הפקיד את הכסף לחשבון הנאמנות. בפגישה עם שחקני הקבוצה הציג בפניהם החשוד המחאה על סך שלושה מיליון יורו והבטיח, כי הכסף יופקד בחשבון איש העסקים וישמש למשכורות, אך הכסף לא הופקד. בנוסף על פי החשד, מהלך "הרכישה" היה מצג שווא שתכליתו ניסיון לקבלת דבר במרמה והונאת שותפיו.

כאמור ביום שני בבוקר יובא החשוד לבית משפט השלום בפ"ת שם יוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים על ידי פרקליטות מחוז מרכז.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן