חצי מיליון תלמידי תיכון וחטיבות הביניים שובתים

0
221
פיתוח מיומנויות לימוד - תיכון תל אביב (נתניה) הכנה לבגרות
צילום פוטוליה

טל פדידה: המחאה לא נגד מאבק המורים הדורשים 'פטור' מאחריות משפטית בטיולים שנתיים, אלא כמחאה על-כך שהמאבק הוא על גב התלמידים

חצי מיליון תלמידי חטיבות הביניים והתיכוניים יצאו הבוקר (רביעי)  לשביתה בת שלושה ימים מלימודים, בהם 11 אלף תלמידים מנתניה. השבתת הלימודים הוא צעד מחאתי על החלטת יו"ר ארגון המורים, רן ארז, לעצור את יציאת התלמידים לטיולים שנתיים, זאת על מנת ללחוץ על משרד החינוך לאפשר חיסיון משפטי למורים בטיולים השנתיים.

החלטה זו התקבלה לאחר שבחודש נובמבר פתחה הפרקליטות, מחדש, את תיקו של תלמיד, אשר טבע במהלך טיול שנתי והמליצה להגיש תביעה פלילית נגד מי שהיו אז מנהל בית הספר, רכז השכבה ומחנך הכיתה.

טל פדידה
טל פדידה

לאחר ניסיונות לשנות את ההחלטה לעצור את הטיולים השנתיים, הגישו ועד ההורים הארצי ומרכז השלטון המקומי בקשה לצו מניעה, אשר יורה להחזיר את הטיולים השנתיים. בד בבד עם בקשה זו הודיעה מועצת התלמידים והנוער הארצית, כי במידה ולא יוחזרו הטיולים השנתיים, ישבתו התלמידים מהיום (רביעי) ועד יום שבת.

נציגי מועצת התלמידים והנוער שגרו מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וביקשו את התערבותו לעזרה במציאת פתרון. בנוסף הודיעו, כי את בימי השביתה יתקיימו טיולים ומעגלי שיח בירושלים, בשיתוף עם החברה להגנת הטבע וכן אלפי תלמידים יצעדו אל בית ראש הממשלה בצעדה שתקרא להחזיר את התלמידים לשבילים.

גם מקומם של תלמידי נתניה לא נפקד.  נציגי התלמידים ישתתפו בטיולים ובמעגלי השיח שיתקיימו בירושלים עם תלמידים מכל הארץ.

יו"ר מועצת התלמידים והנוער בנתניה, טל פדידה, מסרה לנתניה און ליין -ksn, כי המחאה היא לא נגד מאבק המורים, אולם מלחמתם של המורים לא צריכה להיות על גב התלמידים. עוד לדבריה: "ההורים תומכים בצעדים שלנו ומבינים שאנחנו צריכים את הטיולים. הטיולים הם אלה שמגבשים אותנו ומוסיפים לנו ערכים".

פדידה יחד עם חברי מועצת הנוער העירונית וקבוצות התנדבות שונות יסעו גם הם לירושלים וישתתפו במעגלי השיח, שיעסקו בהחלטה לבטל את הטיולים השנתיים. גם יו"ר מועצת ההורים העירונית, סמדר סגל, העומדת לצד מאבקם של התלמידים, תצטרף לטיול בירושלים.

סגל מסרה לנתניה און ליין, כי "מאבקם של התלמידים בהחלט צודק. לכן בחרנו להיות הגב שלהם. אין לנו דבר כנגד המורים, כמו שאין לתלמידים. ובכל זאת אנחנו חושבים שכל סוג של מאבק שמנהלים המורים, לא צריך לבוא על גב התלמידים. אני מצפה מרן ארז לדאוג למורים, אך לא לפגוע בתלמידים. בשיחות שקיימתי עם מורים רבים גם הם חושבים שמחובתו לא לפגוע בתלמידים. אני גאה במועצת הנוער, דרך הפעולה שלהם מכבדת ומכובדת. ארגונים רבים יכולים לקחת דוגמה מנוער איכותי כזה".

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן