חוקרי מס הכנסה בעקבות מעלימי מס

0
548
בניין מס הכנסה נתניה
בית מס הכנסה בנתניה. צילום רן אליהו

מבקרי מס הכנסה החליטו להתמקד הפעם בבתי עסק מענפי מסחר ומתן שירותים הפעילים במיוחד בשעות הערב ובשעות הלילה המאוחרות. המבצע, שנוהל בראשות פקיד שומה נתניה התרכז בעיר נתניה, בכפר ויתקין ובישובי עמק חפר, וכלל 108 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 11% מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין.

מרשות המיסים נמסר, כי התירוצים, כך מסתבר, לא הושפעו משעות הביקורת השונות. בביקורת אצל בעל עסק למצנחי רחיפה נמצא, כי ביום הביקורת קיבל 1,000 שקלים מארבעה לקוחות שונים ויום קודם קיבל 250 שקלים בכרטיס אשראי, שלא נרשמו בספרי העסק. בנוסף, נמצא כי לא רשם הכנסות בסך 24,000 שקלים מחודש יולי ועד ליום הביקורת. תשובתו היצירתית היתה: "בכל יום אני לא רושם 250 שקלים, כי זה בשביל הוצאות הכלכלה שלי ושל העובדים ואת הספרים שכחתי בבית ולכן לא רשמתי אתמול והיום…."

מבדיקת חשבון בנק של פאב נמצאו שתי העברות בנקאיות בסך של 2,360 שלא נרשמו. בעל הפאב הסביר למבקר: "אני צריך להתחשבן עם האומן לראות מה חלקי ומה חלקו בתקבולים".

בעל פאב-מסעדה אחר מצא דרך להימנע מרישום ההכנסות במקום לרשום הכנסות הוא סוגר את השולחנות בהזמנות ב-0. בתצפית שנערכה על מסעדה בעת קניית ביקורת נראה בעל המסעדה, כשהוא מבצע משלוח ומקבל תשלום בסך 495 שקלים, שלא נרשמו. המסעדן מיהר ל"הרגיע" את המבקרים והסביר שאמנם לא הספיק לרשום,: "אך בסוף המשמרת היינו מגלים ורושמים", הבטיח.

מסעדן אחר שלא רשם הכנסות הן מקניית ביקורת והן מתצפיות שנערכו על המסעדה שלו, אמר למבקרים: "התבלבלתי בגלל הלחץ".

בתוך מגירת הקופה בחנות להלבשה נמצאו מספר שוברי אשראי. כשנשאלה בעלת החנות היכן היא רושמת את הכנסותיה מכרטיסי אשראי, הפתיעה בתשובתה כשאמרה: "אני לא רושמת את התקבולים אלא מעבירה אותם ליועץ המס שירשום אותם". מהביקורת עלה, כי סך ההכנסות שנתקבלו באשראי במהלך החודש עמדו על 16,130 שקלים. בנוסף, נמצא צ'ק בסך של 1,380 שקלים, שאף הוא לא נרשם בספרי העסק ועל כך השיבה בעלת החנות: "לקוחה צריכה להביא לי במזומן במקום הצ'ק ולכן לא רשמתי…"

עוד נמסר מרשות המיסים, כי פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן