חדש בנתניה: תכנית עירונית ייחודית לניטור פרפרים

0
102
מנטרים פרפרים. צילום באדיבות עיריית נתניה

במסגרת התוכנית הלאומית לניטור פרפרים, עיריית נתניה, באמצעות אגף איכות הסביבה והאקולוגית העירונית, יצאה בתוכנית ייחודית לניטור וסקר פרפרים.

במסגרת זו הוכשרו קבוצות מתנדבים, יחידים ומשפחות, לקיום ניטור פרפרים בשטחים הפתוחים במסלולים קבועים בעיר נתניה. המתנדבים יוצאים פעמיים בחודש לבצע ניטור ביום ושעה קבועים במסלול קבוע ועוקבים אחר מס' וסוג הפרפרים הנמצאים באזורנו.

את הממצאים ירשמו המתנדבים על טופס דיווח ויעלו את הנתונים לפורטל "תצפית פרפרים" בעזרת אפליקציה ייעודית וייחודית שפותחה ע"י גלוקאד בע"מ-מחשוב מידע למגוון ביולוגי.

מעיריית נתניה נמסר, כי בעולם כ-150,000 מינים ידועים ומוכרים של הפרפרים, ומתוכם 20,000 הם פרפרי יום יום. פעילות ניטור הפרפרים חשובה היות שהפרפרים רגישים מאוד לשינויים אקולוגים כגון: מזג אויר, הדברה וריסוס, צמחיה וכד'. באמצעות הניטור ניתן ללמוד על המצב בטבע ולקבל אומדן מהימן על שינויים אקולוגיים המתרחשים בו, ניתן לבצע השוואות לזיהוי נזקים וכן, שיתוף ציבור המאפשר העצמת השפעתו ופיתוח קשר לטבע ורצון לפעול לשימורו.

אביב אבישר, האקולוגית העירונית הסבירה, כי לצורך הניטור נעשה שימוש ב"מדע אזרחי" ובו הציבור מבצע ניטור של מגוון ביולוגי, אבישר ציינה, כי "בדרך זו נאספים נתונים רבים על מצב הטבע בעיר. וככל שנאספים נתונים רבים יותר- כך ניתן לבצע ניתוח מדויק יותר ולהציע תכניות לשיפור".

מרינה אלישע, מנהלת מחלקת חינוך סביבתי באגף איכות הסביבה הוסיפה, כי פעילות זו תורמת להעלאת המודעות בקרב הדור הצעיר שהטבע מספק לנו שירותים של חוויה והנאה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן