זוג חד מיני לבג"ץ: המדינה מפלה

0
199
צילום fotolia

עיקרי העתירה המעוררת סערה בחוגים הממשלתיים: המדינה מפלה זוגות חד מיניים בקבלת אזרחות על בסיס נישואין.

עתירה שהוגשה לאחרונה לבג"ץ על-ידי עו"ד איריס שינפלד, מעוררת סערה בחוגים ממשלתיים ובמשרד הפנים. במרכז העתירה בני זוג חד מיניים – אזרח ישראלי ואזרח גרמני – אשר נישאו בנישואים אזרחיים בקנדה, ונרשמו כנשואים גם במשרד הפנים בישראל.

מייצגת. עו"ד איריס שינפלד. צילום יחסי ציבור
מייצגת. עו"ד איריס שינפלד. צילום יחסי ציבור

על-פי העתירה, השניים פעלו על מנת לרשום את בן הזוג בעל האזרחות הגרמנית – כאזרח ישראלי – כמקובל בנישואין של זוגות הטרוסקסואליים – אך נתקלו בקיר אטום ובירוקראטיה.

השניים מתגוררים בישראל, מגדלים ארבעה ילדים  שנולדו להם בהליך פונדקאות, ואשר שלושה מהם אומצו, כל אחד בנפרד, על-ידי האב הלא ביולוגי (לא כל הילדים בני אותו האב). בעניין הילד הרביעי שנולד רק לאחרונה, הוגשה בקשה לצו הורות / אימוץ בימים אלה.

לדברי עו"ד שינפלד, החלו בני הזוג בהליך התאזרחות מדורג כנדרש על ידי המדינה, אלא שלאחר שסיימו את ההליך הממושך נדהמו השניים לגלות: בניגוד להסברים שניתנו להם במשרד הפנים ובמנהל האוכלוסין – לא יוכל הגבר הגרמני לקבל אזרחות ישראלית. לבני הזוג הסבירו זאת משום שמדובר בזוג חד מיני, ולכן לכל היותר יוכל האזרח הגרמני לזכות במעמד של תושב קבע, בנוהל המאפיין ידועים בציבור.

בעתירה לבג"ץ מבקשת עו"ד שינפלד מהבג"ץ לחייב את משרד הפנים לשנות את הנוהל הנוגע לזוגות חד מיניים שנישאו בנישואין אזרחיים – כך שיהיה זהה לנוהל שחל על גבר ואישה שנישאו בנישואין אזרחיים.

בעקבות העתירה ביקש בג"ץ לקבל לידיו  את עמדת המדינה. לנתניה און ליין – ksn ציינה עו"ד שינפלד, כי נציגי המדינה נמצאים, עד לימים אלה ממש, בהדברות עם משרד הפנים – תוך ניסיון לתת פתרון להענקת אזרחות לעותר וזאת מבלי לשנות את הנוהל המפלה בשלב זה.

בטיוטה מתגבשת של המדינה ואשר הועברה לידי עו"ד שינפלד בימים האחרונים, נכתב כי לבני הזוג הוצע מלפנים משורת הדין מסלול אזרוח – שיאפשר לאזרח הגרמני לקבל אזרחות ישראלית, אך לא מתוקף נישואיו. עוד ציינו, כי על-פי טיוטת התגובה, העתירה מתייתרת ודינה להידחות.

תגובה זו של המדינה, כך לדברי עו"ד שינפלד, אם תועבר לבסוף באופן רשמי לבג"ץ –  היא חמקנית, בירוקרטית וכלל לא משיבה ליסודות האפליה הקשים שהתגלו ביחסה כלפי בני זוג מאותו מין שהחליטו להינשא זה לזה, או זו לזו.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן