השר גלנט ביקר בנתניה: נרכז מאמץ בנושא פינוי-בינוי בשכונות ומרכז העיר

0
176
יואב גלנט ומרים פיירברג. נתניה 2015
מסיירים בנתניה.שר הבינוי והשיכון יואב גלנט וראה"ע מרים פיירברג-איכר. צילום רן אליהו

 

"נתניה בהמראה, נרכז מאמץ בנושא ההתחדשות העירונית בדגש על פינוי בינוי, נסייע לעיר ככל הניתן" – כך אמר שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, בתום סיור מקצועי ראשון שערך בעיר וישיבה שקיים עם ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר וצמרת עיריית נתניה.
את הביקור שהתקיים ביום שלישי פתחה פיירברג-איכר בסקירה מקיפה אודות האתגרים עימם מתמודדת העיר נתניה. בין הנושאים המרכזיים אותם הציגה ראש העיר: החסמים בקידום פרויקטים בתחום הפינוי-בינוי, בקשה להרחבת הסכם הגג של נתניה עם רמ"י ומשרד השיכון וכן תכניות להתחדשות עירונית – בדגש על פינוי בינוי בארבעה מתחמים- מרכז העיר, שכונת דורה, קריית נורדאו ונאות שקד (אזורים).

פיירברג-איכר, שהתמקדה בתכנית להחייאת "דאון טאון" נתניה (מרכז העיר הוותיק – בדגש על רחוב הרצל וסביבתו א.ח), הדגישה את החשיבות בחקיקה מחודשת ובמתן פטור חלקי מהיטל השבחה – זאת לטובת יצירת תמריץ בקרב היזמים לבניית יחידות דיור לזוגות צעירים. "ברצוננו לקדם את החייאת מרכז העיר הוותיק של נתניה, שכבר קיימות בו תשתיות ושירותים לתושב, עם בנייה חדשה של יחידות דיור בנות 2-3 חדרים. מהלך התחדשות מסוג זה לא רק יחזיר עטרה ליושנה – אלא יאפשר פתרון אמיתי לזוגות צעירים ולמשפחות צעירות".

"אם ממשלת ישראל רוצה להניף את דגל פתרון בעיות הדיור", אמרה פיירברג-איכר וחזרה על דברים שאמרה ביום שני בפאנל מקצועי שהתקיים במסגרת ועידת הנדל"ן של "דה-מרקר" ואשר זכה לקריאות תמיכה מצד אנשי מקצוע וראשי ערים: "התשובה אינה בהרחבת ישובים קהילתיים, אלא בהימנעות מבנייה צמודת קרקע בישובים אלה כדי למנוע סגרגציה חברתית. את הדגש על הממשלה לשים בחיזוק הערים באמצעות בנייה רוויה, תוך חידושן של השכונות הוותיקות והוספת אלפי יחידות דיור לזוגות צעירים. דרך נוספת להסרת חסמים היא בהובלת הצעת חוק בנושא פינוי בינוי בקרקעות פרטיות, עם אפשרות לניוד זכויות, כפי שנעשה בשיכון הרומנים בעיר נתניה".

לכתבות נוספות סביב השעון על כל מה שקורה בעיר נתניה ובסביבתה, מוזמנים לבקר בדף הבית שלנו: נתניה און ליין – ksn

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן