הצוצלת (ציפור) שאימצה את תמי סואץ

1
126
הצוצלת על-פי תמי סואץ

תערוכת יחיד חדשה לאמנית, תמי סואץ, שבאמצעות צילומיה מעבירה לצופים סיפור אישי יוצא דופן.

סואץ, בת אבן-יהודה וחברת עמותת אמני נתניה, יוצאת הפעם מאזור השרון ומתארחת בגלריה לאמנות בקבוץ גינוסר.

 אחרי מות אביה לקחה סואץ, הבת הבכורה, את התפקיד שהיה שמור לאב: היא החליפה אותו בתפקיד הכתף התומכת והמסייעת במסגרת המשפחתית.

 האב, ישראל בן דרור (1932-2006) היה דמות מוכרת והאהובה. מוותיקי אבן יהודה, כדורגלן נבחרת ישראל ומכבי פתח תקווה, מאמן ומורה מיתולוגי לחינוך גופני, מי שהפעיל קייטנה מיתולוגית לילדי הסביבה ופעל רבות למען הקהילה.

 בתקופה שלאחר מותו הבחינה סואץ שבזמנים בהם חלו אירועים משמעותיים (כמו מחלה, לידה) נתקלה בציפור חומה-אדמדמה, שהתגלתה לה באופנים שונים.

כשביררה, הסתבר שהציפור הינה צוצלת, ממשפחת היונים.  בימים בהם היו לבטים והיה צורך בקבלת החלטות, פגשה בציפור או שמצאה נוצות על סף דלתה. התופעה הייתה כל-כך ברורה וחד-משמעית שעוררה בה תחושה מיסטית, שגרמה לה לתהות שמא באמצעות הציפור מתגלה לה אביה, והאם יתכן שזו דרכו להופיע ולעודד אותה בעתות מצוקה?

 כמי שהמצלמה תמיד בידה, היא החלה לצלם את הציפור. המשימה לא היתה פשוטה, הצוצלת אינה שמחה כשמצלמים אותה ובורחת כאשר היא חשה בכך. ועם זאת, הצליחה סואץ לתעד את הציפור,להנציח את הרגעים בהם היא מופיעה ולנהל איתה דיאלוג באמצעות המצלמה.

 התוצאה בתערוכה חדשה בשם  Father ;  Feather (אבא / נוצה), בגלריה לאמנות-בית יגאל אלון, קבוץ גינוסר. פתיחה 18 באוקטובר בשעה 12:00. אוצרת התערוכה: נאווה הראל שושני

התערוכה פתוחה בימים א'-ה' ושבת 8:30-16:00 ובימי ו' 8:30-15:30

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן