הפעילו גן ילדים ללא היתר ונקנסו בסכום נמוך

0
91
ד
עורך הדין ד"ר ניסן שריפי. צילום דורון זכריה

בני הזוג, תושבי האזור, הורשעו בביצוע עבירה של בניה ושימוש במקרקעין, ללא היתר. במסגרת זו הפעילו בני הזוג גן ילדים בכפר יונה. גן ילדים, אשר נחשב לגן הגדול ביותר ביישוב – כ-90 מ"ר.

נגד בני הזוג הוגש כתב אישום בגין עבירות אלה. על אף שמדובר בעבירה לא מן הקלון ובגן ילדים שכולל ילדים רבים במבנה גדול, הסכימה נציגת הוועדה, עו"ד נעמה סיוון, להתחשב בנסיבותיהם של בני הזוג , אשר הודו בין השאר, וחסכו בזמן השיפוטי וכן העובדה שהם פעלו להכשרת המבנה ופועלים להכשרת הגן עצמו.

עו"ד סיוון ביקשה מבית המשפט להטיל על בני הזוג קנס בגובה 45 אלף שקלים: "מדובר בחמש שנים של שימוש חורג וכשלוש וחצי שנים של שימוש ובניה בניגוד לחוק. לאחר שיקלול כל הנסיבות אבקש מבית המשפט להטיל על הנאשמים קנס בגובה 45,000 שקלים".

פרקליטם של בני הזוג, ד"ר ניסן שריפי, טען, כי טען בבית המשפט, כבר בשלבים המיקדמיים של הדיונים כי הקרוואן המאכלס את ילדי הגן נרכש ממינהלת גוש קטיף, ועוד טען במעמד הדיון השבוע, כי "מדובר בתיק שנמשך כארבע וחצי שנים… תיק זה לא היה מגיע לבית המשפט אם לא היו מטעים את הנאשמים במינהלת גוש קטיף, כאשר פינו את הקרוואנים מהמקום וציינו בפניהם כי הצבת קראוון כמו באיזור גוש קטיף אינה כפופה להיתר. החוק שם שונה מהחוק בישראל, החוק בישראל מחייב הוצאת היתר לקראוון, בעיקר אם הוא מונח תקופה של למעלה ממספר חודשים".

עוד טען ד"ר שריפי כי "איסור הפעלת פעוטונים באיזור בתי מגורים מהווה גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה. זהו צורך אמיתי וראוי שיתקיימו פעוטונים בכל סביבת מגורים".

בית המשפט את טיעוניו של ד"ר שריפי והטיל קנס נמוך ביותר בסך של 18 אלף שקלים על מפעילי הגן וחייב את המפעילים להוציא היתר שימוש חורג עד ליום 1.9.2016, שאם לא כן הגן יסגר.

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נודע, כי פסק הדין גרם לזעם בקרב גורמים בכירים בוועדה המרחבית לתיכנון ובנייה "שרונים". הגורמים מסרו, בעקבות ההחלטה, כי משתלם להיות עבריין בנייה. עוד נמסר, כי הקנס שהוטל משקף תשלום של 3,600 שקלים לכל שנה של בניה ללא היתר ושימוש חורג, וזאת במקום לשלם לרשויות עשרות אלפי שקלים מדי שנה.

ד"ר ניסן שריפי הביע סיפוק מגזר הדין וציין , כי "עריכת דין איננה מקצוע מדוייק, ויש לבחון כל ענין על פי נסיבותיו הספציפיות. אומנם תיק זה נמשך על פני שנים ארוכות, אך נסתיים באופן צודק ומידתי. השופטת בתיק זה עשתה מלאכתה נאמנה ושיקללה את כלל השיקולים הנדרשים במסגרת הענישה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן