הסדר טיעון: סעיף הרצח שונה להריגה

1
75

בעקבות הסדר טיעון שנעשה בין הפרקליטות לבין פרקליטו של האדי מוסא, הורשע מוסא בהריגה. בכך הומר סעיף הרצח, שיוחס לו במקור, להריגה בלבד. כמו כן ביקשה הפרקליטות לגזור על מוסא 13.5 שנות מאסר, בהתאם להסכם שהתקבל בהסדר הטיעון.

בכתב האישום המקורי הואשמו עמאר אבו דקה (26) מטול כרם והאדי מוסא (21) תושב הכפר דנאבה, ברצח יצחק אלגבי וכן בעבירות של כניסה והתפרצות למקום מגורים, שהיה בלתי חוקית ועוד. אולם בעקבות הסדר טיעון בין הצדדים לגבי האדי מוסא, תוקן כתב האישום והוא הורשע בהריגה.

מכתב האישום שהוגש נגד השניים עולה, כי בחודש אוקטובר 2012 קשרו הנאשמים קשר עם אדם נוסף להתפרץ לבתים בסמוך לכביש החוף. בתאריך ה-22.10.12 בשעות הערב אסף מרואן עמר ברכבו את הנאשם והאדם נוסף והורידם במושב אביחיל. שם צעדו בין הבתים כשברשותם כלי פריצה.

כשהגיעו ליחידת הדיור של משפחת אלגבי, פרץ אבו דקה את החלון, נכנס פנימה ופתח להאדי מוסא ולאדם הנוסף את הדלת. באותה עת יצר יצחק אלגבי ז"ל מביתו וצעד לכיוון יחידת הדיור. אלגבי הפתיע את הנאשמים. הוא אחז בחולצתו ובצווארו של אבו דקה על מנת למנוע ממנו לצאת מיחידת הדיור. בתגובה דקר אותו אבו דקה בחזהו באמצעות מברג, שהיה בידו, בעוד שהאדי מוסא חבט בראשו באמצעות מברג אחר, זאת על מנת לסייע לאבו דקה להשתחרר מאחיזתו של אלגבי.

לאחר מאבק קצר הוכרע אלגבי ונפל כשהוא שותת דם. השלושה נמלטו מהמקום. האדם הנוסף התקשר למרואן והפציר בו שיחזור לקחת אותם. מרואן הסיע את הנאשמים למסעדה בבקה אל גרביה, שם סעדו ולאחר מכן ביקשו ממרואן להסיע אותם לחדרה על מנת לבצע התפרצויות נוספות. ביום שלישי השבוע אישר בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, את הסדר הטיעון שנעשה בין פרקליטו של האדי מוסא לפרקליטות ועבירת הרצח הומרה להריגה.

עו"ד עודד קלר, מטעם הפרקליטות, ביקש מבית המשפט לגזור על האדי מוסא 13 וחצי שנות מאסר בניכוי ימי מעצרו והכולל הפעלת מאסר על תנאי בן 12 חודשים בגין עבירות רכוש בתיק אחר.

בעקבות הסדר הטיעון חזר בו מוסא והודה בעובדות בכתב האישום המתוקן. בנוסף הורשע מוסא בעבירות של כניסה והתפרצות למקום מגורים, קשר לפשע ושהיה בלתי חוקית בישראל.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן